Har bestämt mig för att lämna everyday! Men hur lämnar man klokast? Vill få ut min intjänade bonus, men lämna så fort som möjligt!
Bonusen betalas ut i början av januari. Vänta tills dess och avsluta då. Du kan ju dessutom fortsätta samla bonus under hela december.
När i januari? Blir det den 2:a eller var ser man det?
Om de gör som när de betalar ut bonusen i maj och november, vlket jag utgår från, så betalas den ut någon gång innan brytdatum, vilket är 7 januari.
Ok men läste att det var en månads uppsägningstid, så i sådant fall borde man ju säga upp det 8:e december…
Jag tänkte att bonusen hamnar på kortet, så man behöver även tid att betala med den?
Bonusen dras från fakturan som ska betalas i slutet av januari, så man bör ju ha handlat något under december så man slipper ha det tillgodo.
Jag har e-faktura från Norwegian och jag får hela skulden som förvalt belopp på e-fakturan. Så är det inte hos Morrowbank (vilket du ju redan vet).
Tack för infon, @besj . Får se vad jag får på första fakturan. Vad jag lyckats läsa mig till på Norwegians hemsida så ska jag kunna ändra det under fakturor - när jag har fått en faktura
.
Angående everydaycard så lyckas jag inte läsa mig till sista datumet att säga upp för att inte få re:member. Vill ju inte åka på den årsavgiften. Gick det att tacka nej till remember separat? Det kortet skulle ju komma redan i slutet av januari :S.
Uppdatering: “För att ingå i överlåtelsen och få ditt nya re:member Mastercard behöver du identifiera dig, detta kan du göra på Digital Login med Mobilt BankID. Detta behöver du ha gjort senast 15 december 2024.” Från Everydaycard
Missade den infon först ![]()
Fast jag kanske redan är identifierad sen tidigare??? Står inget om identifieringen i brevet, tycker jag. (Tog en kopia av sidan på Internet Archive)
Störande att everydaycard tagit bort logga in-knappen på förstasidan. Den här adressen funkar i alla fall:
https://my.everydaycard.se/
Ja, du loggar in på banknorwegian.se och väljer Kreditkort, Faktura. Då får du upp den här bilden. Klicka där det är inringat med rött så kan du välja mellan hela skulden eller minsta belopp.
(Norwegian är mitt reservkort, därav det låga utfallet. Blir kanske förstakortet om Morrowbank drar in sin bonus)
Har Norwegiankortet. Märkte för ett tag sedan att jag inte fått någon bonus alls på senaste tiden trots flera stora köp. Undersöker saken närmare och hittar att bonus bara ges på köp upp till totalt 100k per år. Mycket besviken. Finns inget bättre? Sneglat på Amex blue cashback men typ ingenstans i min lilla stad som tar det.
Preem och CarPay är likvärdiga, gratis+ 0,5% cashback. Men med Preem iallafall får man ingen cashback på drivmedel hos konkurrenter. Och CarPay ger bara bonuscheckar, inte direkta kontanter.
Har jag uppfattat det rätt att bonusen betalas ut i januari och därefter kan man säga upp kortet och få årsavgiften återbetald för det som kvarstår av 2025?
Jag kommer att gå över till American Express Blue som tipsats i den andra tråden.
Vad är det för extra förmån?
Så man får tillbaka för den tid som inte gått?
Ser att jag betalade min årsavgift i november, så för mig blir det som det blir ![]()
För info verkar det vara automatiserat eller så läser inte kundtjänst meddelanden på Everydaycard, då jag skrev ett meddelande till dem att jag vill säga upp kontot när kortet läggs ner (för att inte gå över automatiskt till re:member) - vilket resulterade i omedelbar inaktivering av mitt kort.
Oj - jag skickade dom mejl och frågade om uppsägningstid - jag hoppas dom tolkar inte det som omedelbar uppsägning…
Hände samma för mig när jag ringde in och ville avsluta mitt kreditkort. Tänkte att det är väl 1mån uppsägning eller slutar vid årsskiftet.
Hade inte en tanke på att det skulle inaktiveras direkt ![]()
![]()
Jag skrev ett “övrigt” meddelande att jag inte vill ha remember. Får se hur det går. Har inte fått svar än.
Gjort exakt samma sak. Kommer använda Everydaycard fram till slutet dec. Hoppar därefter över till Amex cashback som ser ut att funka för mina behov.