Expertintervju via AlphaSights

Hej,
Någon som blivit kontaktad för expertintervju genom AlphaSights (eller något liknande)? Vad kan man förvänta sig i kompensation och hur har era upplevelser varit vid såna här samtal?

Jag har just blivit kontaktad för andra gången inom loppet av ett år och sist struntade jag i det, men tycker det vore lite roligt att testa. Jobbar inom finans.

Jag har testat för ett bra tag sen. Via GLG och Guidepoint.
Jag satte min rate till $400/h men då har jag en specialitet som nog inte är så vanlig. Man kan själv sätta sin timtaxa.
Gjorde ett par korta intervjuer till vilka jag inte förberedde mig, inkasserade sen 3-4 x $400.

Man behöver vara väldigt noga med sekretess, hur din arbetsgivare ställer sig till den typen av extraknäck etc.

4 gillningar