Extraknäck/företag i framtiden - sälja alpacatröjor från Peru / Bolivia?

Hej! Jag lyssnade på avsnitt 248 om att starta eget, och det gav mig en idé som jag mest bara vill slänga ut här. I Peru och omkring Anderna finns det jättemycket bla tröjor och halsdukar som görs i Alpacaull och i fantastiska mönster. De är väldigt populära bland turister som åker dit för de är väldigt svåra att få tag utanför Peru/Bolivia.

Det fick mig att fundera på om jag skulle kunna göra såna och kanske sälja. Är det en bra idé? Skulle det överhuvudtaget gå tjäna nånting på det? Jag känner inte att jag måste starta företag direkt men det kan vara en grej vid sidan om kanske? Sen måste man kunna göra det också och det är väldigt svårt, men jag tror jag skulle kunna lära mig med tiden.

1 gillning

Edit: Haha, missade dina inledande ord, läse bara resten. :slight_smile:

Lyssna på avsnitt 248. Där får du följa hur @K.et och hans resa om att sälja T-shirts.

1 gillning

Jag skulle säga prova! Man vet inte innan man har provat. Jag vet i alla fall att Caroline fick en mössa en gång från en kompis som var i Peru som var fantastisk. Vi har letat efter en liknande, men aldrig hittat. Så ja, jag tror det skulle kunna fungerat.

Tipset är att göra som @K.et - prova litet, lär dig och se om det fungerar. Det är ju inte en idé att satsa hus, hem och karriär på. Men att testa i en liten skala, vad är det värsta som kan gå fel i förhållande till om det går bra?

2 gillningar

Köp hem 5-10 tröjor, lite halsdukar och mössor.
Sälj dem en och en på Tradera eller liknande för att sondera marknaden.
Går det dåligt så har du en liten hög med julklappar till nära och kära :slight_smile:
Går det bra kan du växla upp försäljningen.

6 gillningar