Är det någon som investerar i denna ETF? Jag är lite förvånad över att jag inte ser den nämnas oftare här på forumet. Är inte detta ett intressant alternativ till DNB global index om man tänker hålla länge med tanke på den låga avgiften på 0.05%? Eller finns det någon hake?
Den pratas om ofta, men benämns ofta med tickern WEBN istället för hela namnet.
Nae det är ju två olika ETFer?
F50A Ungefär samma som MSCI World, medan WEBN ungefär som MSCI ACWI. 0,05 respektive 0,07 i TER.
Tycker själv WEBN är lockande, trist med Avanzas höga kostnader för valutaväxling och courtage bara. Men betalar sig som sagt efter några år om man vill optimera.
Helt rätt, jag som läste för fort
Det är väl denna va?
Ja WEBN har jag sett nämnas ofta. Även om det inte är fel med “all world” är det en väldigt annorlunda exponering jämfört “global” som den extrem populära dnb global är. Vilket är varför jag tycker att F50A borde vara intressant för forumet. Jag är själv sugen på att lägga in en stor andel av sparandet på F50A
ISIN IE0009DRDY20 ja
Då får du sikta på den ovan, då dom tycks ha skippat den i euro valuta?! Alltså Amundi F50B noterad i dollars som verkar vara kvar idag.
Hmm förstår inte exakt vad du menar. Både F50A och F50B verkar finnas på tex avanza (i EUR respektive USD).
Jaha jag kanske tolkade Amundis sida om denna etf här ovan felaktigt eventuellt.
Har själv nyligen upptäckt denna och håller i detta nu på att omplacera ![]()
Det tar ett par år innan man har tjänat tillbaka kostnaderna för courtage och växlingsavgifterna, så det är ingen självklarhet att det lönar sig att byta bort fonderna.
ETFer är bra så länge man låter dem vara ifred annars blir det snabbt dyrare än fonder.
WEBN är också riktigt bra, innehåller world + emerging markets men utan småbolag.
F50A innehåller bara world och jag la till world small cap och emerging markets IMI (ink. småbolag)