Fed behåller styrräntan oförändrad

Federal Reserve (Fed), den amerikanska centralbanken, behåller styrräntan oförändrad. Men det kan bli räntehöjningar redan i mars.

Vad kan man dra för slutsats av detta?

  1. kommer börsen att gå upp till dom har sitt nästa möte i Mars
  2. eller kommer börsen sakta gå neråt tills dess ?
    Vad säger ni som har lite mer kunskap om hur det fungerar

Fredrik

Börsen gillar nog mer att Fed sagt att de höjer i mars än fortsatt undflyende ickesvar åtminstone. Om det sedan medför upp- eller nedgång kan ingen veta. Möjligen lite stabilare kurvor än annars skulle varit fallet, tänker jag iaf.

totalt ras haha

Ingen påverkan i sig. Mars höjningen har man prisat in redan.

Nästan ingenting. Det är redan inprisat. Svårigheten ligger i tolkningen av nyanser i det som sägs och hur det samverkar med den ekonomiska utvecklingen.

Alltså hur FED kommer reagera på olika makroekonomiska nyckeltal. T.ex. vissa nivåer av inflation o.s.v.