Feedback på aktieportfölj önskas

Hejsan,

Vet att många här köper index / fonder men det verkar även finnas en del intresse för stockpicking, om endast kanske bara i lekhinken.

Jag har en i huvudsak värdebaserad portfölj med några undantag i form av tillväxtbolag. Jag skulle gärna vilja ha feedback de olika bolagen samt vad som talar för / emot att äga ett enskilt bolag på lång sikt.

Utgå från dagen värdering (d.v.s. stängningskrus idag den 24/3) av dessa bolag med lika vikt i portföljen.

Här kommer bolagen;

Namn
CF Industries
B3 Consulting Group AB
HSBC Holdings PLC
Stellantis N.V
Amazon
International Petroleum Corporation
Nimbus Group AB
Rolls-Royce Holdings PLC
Storskogen Group AB ser. B
Jackson Financial
Betsson AB ser. B
Orrön Energy AB
Alphabet A
Dedicare AB ser. B
Ardmore Shipping
JAKKS Pacific
Ferronordic AB
PBF Energy A
United Airlines
Assertio
Arctic Paper S.A.
UFP Packaging
British American Tobacco PLC
Samhällsbyggnadsbo. i Norden AB ser. B

Min feedback är att du verkar ha kastat dart på en tavla med alla börsbolag som finns. Är du trygg och glad att det är en bra idé är det bara att köra och lära den läxa du eventuellt kommer lära dig av det :slight_smile: .

5 gillningar

Nje, det finns ju tusentals börsbolag att välja på. Majoriteten av bolagen är vad många skulle klassa som värdeinvesteringar.

För att förtydliga frågan var det nog inte feedback på portföljen som helhet, förstår att folk inte har koll på varje enskilt bolag.

Det var mer om man hade koll / en egen uppfattning om några av de enskilda bolagen som man kan bidra med.

Amazon och Alphabet tror jag kommer gå fortsatt starkt, resten har jag ingen koll på :slightly_smiling_face: