Såhär ser min portfölj ut just nu. Medveten om att Hexatronic är ganska risky men i övrigt är jag ganska nöjd. Känner dock att jag kanske har lite väl hög exponering mot teknik i USA och undrar hur man kan diverifiera portföljen med aktier mer, främst usa.
Finns ju inte så mycket mer i USA som är lockande att investera i? Möjligtvis typ Berkshire Hathaway? Hur hade ni gjort om ni ville ytterligare diversifiera eran portfölj men fortfarande hålla er till aktier?
En tanke kan ju vara att ta en större del mot konsumtion, såsom Coca-cola, Mcdonalds, walmart, costco, pepsi etc, elöer eventuellt försöka hitta lite bolag inom skogsindustrin eller liknande beroende om du hittar dessa till vettig värdering vill säga. Ser också att du kan addera mer Investmentbolag om du vill?
Ja men alla de amerikanska bolagen växer ju knappt eller levererar inte någon okej avkastning alls.
Ja, osäker vilket investmentbolag jag ska köpa för att ytterligare diversifiera. Förslag? Tänkte först Svolder men alla deras innehav är noterade och trots det handlas de till en premie…
Angående investmentbolagen skulle jag köpt in Lundbergföretagen och ökat i Investor, men bäst att du kollar över själv, vad som passar dig. Diversifiering med Fonder är dock att föredra enligt mig
Ja, fast eftersom du har en så pass bred portfölj och säg tar in 4% Lundberg så är det extra industrivärden inte ens 1% extra. Dessutom är industrivärden ett bra bolag. Som mulle skrev kan du ju också titta på Latour, som har en del onoterat.
Ja det känns ju billigt och det är ju en ”kvalitetsaktie” man kanske bör ha i sin långsiktiga portfölj. Sugen på att spendera kommande månader på att köpa in mig i Evolution, Lundberg, Latour, Nibe & Berkshire Hathaway sen känner jag mig ganska nöjd med fördelningen för stunden tror jag. Tankar kring det? Ingen aktie i portföljen du tycker är helt uppåt skogen?
Jag har själv, förutom Usa Index som grund, köpt på mig lite mer av 4 bolag som jag gillar lite mer.
De är Microsoft, Alphabet, Keysight Technologies samt Eli Lilly.
Jag äger även Novo Nordisk.
Medveten om värderingarna på Eli och Novo då tror jag dock dom kommer tjäna mkt pengar både nu men även i framtiden.