Med risk att det blir utjatat för er med att granska andras fördelningar av fonder! Så kommer här ännu ett sådant inlägg! Vill försöka få ihop en fördelning som är stabil i grunden och med låga avgifter, men ändå innehåller en “viss” krydda istället för att enbart ligga 100% i en globalfond…
Ser väldigt bra ut! Jag hade dock själv bytt Avanza Zero mot Plus allabolag Sverige index som är mycket bredare viket jag tycker är värt den lilla avgiften extra det innebär jämfört med Avanza som är gratis.
Om jag får vara elak hade jag stoppat allt i 100% LF Global indexnära eller 85% LF Global indexnära. 15% Avanza emerging markets . Det är allt vad man behöver långsiktigt . Eller 100% Storebrand Global all countries. Fixa automatisk månadssparande och sedan kan du lämna den här bloggen för alltid .
Har varit fullt upp senaste veckan, så först nu jag hann med att sätta mig och kolla i forumet igen… Tack för er input @MattiasA90 och @OskarK ! Ska kolla på era förslag ikväll och läsa på lite mer om de föreslagna fonderna.