Finansiell rådgivning Söderberg och partners

Vår förälder har ett abbonemang hos Söderberg och partners för ekonomisk rådgiving, någon som vet om de är bra? MVH M

Spring, riktiga klåpare. Använd dom som Jan rekommenderar istället:

2 gillningar

Det har varnats för dem i omgångar och småspararguiden har satt dem högst på sin skitlista flera år på rad. Undvik är min rekommendation.

2 gillningar

Ja de brukar inte höjjas till skyarna…

Man kan ju också fundera på om man ens behöver rådgivning. Är man vanlig svenne så räcker Jans avsnitt 99 rätt långt tycker jag…

1 gillning

Ok tack för svar! yes det är inget vi valt men vi upptäckte att mor har abbonemang hos dem sen flera år (utan att ha nyttjat det), Suck :slight_smile:

Bara läst en massa elände och negativt om dom!

Har en bekant som jobbade där. Fick sexsiffrig lön som junior finansiell rådgivare.
De tar inte betalt per möte om man säger så.

Vore roligt att visa S&Ps kunder vilken timpeng de betalar genom att räkna på alla avgifter (fasta avgifter och procent av kapitalet på årlig basis) delat med antal timmar S&P faktiskt ägnat åt dem. Skulle inte förvåna mig om många betalar 25-50 tkr / h eller liknande.

Men det tas från portföljen undan för undan hela tiden. Hade varit svårare att skicka en faktura på 50 tkr efter två timmars möte.

Tack för svar alla!