Bankerna har sina egna blandfonder som inte ger bra avkastning i relation till avgifterna. Dessa bör undvikas till varje pris av spararna.
Samtidigt är nätmäklarnas image av att stå på kundernas sida lite oförtjänad. Avanza har högre courtage för de allra flesta sparare än storbankerna även om kunderna har lyckats välja den mest fördelaktiga courtageklassen. Har de inte gjort det blir de tokblåsta av Avanza.
Som med så mycket annat är det den som är bäst påläst som gör de bästa affärerna. Jag köper ofta löparskor. Om jag skulle köpa dem till fullt pris på Stadium skulle jag betala nästan dubbelt så mycket som jag nu gör. Jag väntar tills priset sätts ned på nätet och köper ofta mina löparskor till 40-50% rabatt.
Andra gör samma sak med telefonabonnemang, där de byter bolag årligen till de som har bäst erbjudande.
5 gillningar
Jag har lämnat Avanza och börjat att investera via Savr , det var den bland det bästa beslutet jag gjort i år , sidan blir bättre och bättre varje dag eftersom det sker uppdateringar konstant med nya verktyg, de har den billigaste fonder i Sverige , både ETF och vanliga fonder , de har en standard pris för courtage (0,20%) och 0,19% i växlingsavgift för utländska aktier . Deras utbud i aktier och fonder är lika stor som vilken andra nätmäklarna som helst , deras kundtjänst är snabba på att svara och super hjälpsamma, så jag fattar inte påhänget att betala mer (mycket mer) på andra nätplattform bara för att man har varit där länge , eller för att man är lojal för sin nätmäklaren . Bara för att få en tydlig exempel på det : LF GLOBAL kostar mer i årsavgift hos Länsförsäkringar än vad det kostar hos Savr , det är ungefär som att betala mer på Icas egna varor hos Hemköp, då vill jag inte ens jämföra med Avanza och Nordnet där priset är ändå högre.
Denna inlägg är bara för att dela min egen upplevelse av hur jag känner mig nöjd att använda Savr eftersom anledningen att man investerar är får att kunna få så mycket av det , så varför betalar mer för samma sak ?
1 gillning