Ja, det går bra att kombinera vilka verksamheter som helst i samma AB. Om man är ordentlig så ser man till att inkludera samtliga verksamheter i sin verksamhetsbeskrivning och i sina SNI-koder. Om du har behov av att fronta olika namn för dina olika verksamheter så kan du registrera bifirmor.
Man kan också starta separata ABs i en koncern om det finns poänger med det (låter inte som att det är relevant i ditt fall) och då kan man skyffla pengar (resultat) mellan bolagen via koncernbidrag och åstadkomma samma effekt resultatmässigt som om verksamheterna vore i samma bolag.
Det du är inne på - att använda en kassaflödesrik verksamhet för att finansiera kostnader i en annan verksamhet (som du kanske brinner mer för) tycker jag personligen är en av de mest värdefulla aspekterna av att driva eget bolag. I och med att du gör denna fördelning av vinster och förluster innan skatten beräknas så blir det skattemässigt fördelaktigt. Mig veterligen kan ett företag (eller delverksamhet i företag antar jag) gå med förlust hur länge som helst så länge det har tillräcklig mängd av sitt aktiekapital kvar. Jag gissar dock att det ska finnas någon ambition om att gå med vinst i en verksamhet i ett AB, men det kanske någon mer insatt kan svara på (dvs är det ok att köpa penslar och färg för sitt målande hur länge som helst utan att någonsin försöka sälja en tavla?).