När @MoaD var ute med sin hund mötte hon ett par äldre kvinnor som uppmanade henne med en finsk dialekt: ”Släpp honom lös, alla hundar behöver en flock.” För oss har det blivit en fin metafor för att ingen människa är en ö. Därför har vi döpt vårt lilla nätverk för dig på nivå 4+ i Rikedomstrappan till ”Flocken”.
Denna tråd består av kommentarer till sidan om Flocken på hemsidan:
Efter att ha lyssnat på veckans podd gick jag in och tänkte att ett nyhetsbrev kanske ändå kan vara läge att få.
På dator (åtminstone min windowsmaskin som kör firefox) ser sidan med nyhetsbrevsinfon helt vansinnig ut. Bilden verkar felskalat vilket gör att hela sidan blir en enda lång scrollfest. I mobil är den frisk. Dags att piska kodaren med en näve överblivna kablar @janbolmeson
Själva ordet i sig är väl ganska neutralt tänker jag. Det har stor betydelse i vilket sammanhang ordet används och där kan det framkalla både positiva och negativa vibbar.
Är det den sidan som ser vansinnig ut för dig @angaudlinn ? Den ser finemang ut för mig (i webläsare Chrome och Firefox) men jag surfar på en Macbook Pro med macOS Tahoe.
Aldrig tänkt på det! Inte hört om filmen innan Har inte fått feedbacken tidigare men ifall den återkommer får ett namnbyte såklart komma upp på tapeten.
Internet är så stort, det är suveränt att du förtydligade var/hur du provocerade fram problemet. Jag kan inte återskapa problemet med mina förutsättningar. Kanske är det en ursäkt för eldvakten vid härden att klicka hem en ny leksak?
Jag har pratat med mailprogrammets support och bara fått till svar att det är “rensa cache” osv som är lösningen Lägger det i för svårt att fixa högen tills vidare. Ska fundera vad vi kan göra åt det.