Flocken: nätverket av oss för oss | För dig på nivå 4+ i Rikedomstrappan

När @MoaD var ute med sin hund mötte hon ett par äldre kvinnor som uppmanade henne med en finsk dialekt: ”Släpp honom lös, alla hundar behöver en flock.” För oss har det blivit en fin metafor för att ingen människa är en ö. Därför har vi döpt vårt lilla nätverk för dig på nivå 4+ i Rikedomstrappan till ”Flocken”.

Denna tråd består av kommentarer till sidan om Flocken på hemsidan:

1 gillning

Efter att ha lyssnat på veckans podd gick jag in och tänkte att ett nyhetsbrev kanske ändå kan vara läge att få.

På dator (åtminstone min windowsmaskin som kör firefox) ser sidan med nyhetsbrevsinfon helt vansinnig ut. :flushed_face: Bilden verkar felskalat vilket gör att hela sidan blir en enda lång scrollfest. I mobil är den frisk. Dags att piska kodaren med en näve överblivna kablar @janbolmeson

Är Flocken verkligen ett positivt laddat ord?
Jag som gillar film kommer ihåg denna och flocken har inte någon bra vibe…

https://www.imdb.com/title/tt3749338/

Själva ordet i sig är väl ganska neutralt tänker jag. Det har stor betydelse i vilket sammanhang ordet används och där kan det framkalla både positiva och negativa vibbar.

1 gillning

Vi använder ett mailprogram som vi isåfall får piska på :sweat_smile: Är det fortfarande så? Om du rensar cookies skulle jag gissa att det löser sig

Är det den sidan som ser vansinnig ut för dig @angaudlinn ? Den ser finemang ut för mig (i webläsare Chrome och Firefox) men jag surfar på en Macbook Pro med macOS Tahoe.

1 gillning

Windows/Firefox

2 gillningar

Aldrig tänkt på det! Inte hört om filmen innan :slight_smile: Har inte fått feedbacken tidigare men ifall den återkommer får ett namnbyte såklart komma upp på tapeten.

Nix, denna: https://flkn.kit.com/

Och nu förminskade jag minskade jag texten för att ge en överblick och ser man längs till höger är jag alltså mitt på sidan.

Jag gick via flkn.se och klickade på nyhetsbrevslänken. Jag menar att jag nog inte är den ende som jobbar så på nätet. :joy:

Överst på samma sida ser ut så här:

Internet är så stort, det är suveränt att du förtydligade var/hur du provocerade fram problemet. Jag kan inte återskapa problemet med mina förutsättningar. Kanske är det en ursäkt för eldvakten vid härden att klicka hem en ny leksak? :smiley:

Shit, internet kraschar. Jag köper en ny dator!

All we need is an excuse

1 gillning

Alltså, jag överlever… jag tänker mer på att det förmodligen är fler som får samma resultat och att det är i domänägarens intresse att det funkar.

Sedan kör jag adblock, privacy badger osv, men det ska ju inte heller påverka en sådan sida.

p.s. Datorer är inte leksaker för mig. Datorer är arbetsredskap och sjukt trista.

1 gillning

Ser kass ut hos mig Firefox på Linux samt Android.

1 gillning

Jag har pratat med mailprogrammets support och bara fått till svar att det är “rensa cache” osv som är lösningen :sweat_smile: Lägger det i för svårt att fixa högen tills vidare. Ska fundera vad vi kan göra åt det.

1 gillning

Den finns nog lite cache i biominnet hos kodknackaren som kan rensas också. :smiling_face_with_horns:

p.s. Bara jag får mejlen så är jag nöjd. :sweat_smile:

Nu har jag också testat med Firefox på Windows, och kan bekräfta att sidan är trasig där.

Det verkar som att den inte vill ladda css:erna pga tracking-protection:

Det går att trycka på skölden i adress-fältet och stänga av protection för siten (men har inte provat om det hjälper).

3 gillningar

Tack för bekräftelse på att det inte är jag som är en inkompetent boomer (i det här fallet iaf :sweat_smile:).

3 gillningar

Den enklaste lösningen, på många plan, är att inte vara med i flocken :wink:

1 gillning

Aargh… Ska kolla på det. Tack för feedbacken!

Jag förstår inte riktigt varför ni vill göra detta i forumet, att ha en liten privat grupp för forumets bättre bemedlade. Vad i detta är Tillsammans?

Detta grundar sig inte i avundsjuka, jag tillhör numera ”rätt” nivå, utan mer i utestängandet av de som inte gör det.

Jag förstår behovet (Connsiseur!), men varför inte skapa ett nytt forum för detta?

1 gillning

Jag har nog öht inte förstått hur den här sk. “Flocken” är tänkt att fungera, hur ska den konstellationen bli privat på ett forum?

Jag trodde det var typ en egen tråd, men det kanske är något som ska ske utanför forumet :thinking:

Är det någon som har lust att förklara?