Flytt av tjänstepension till LF

Hej,

LF har kommit med ett erbjudande där man kan få upp till 2% inflyttsbonus om man flyttar sin tjänstepension till dom.

Jag är 39, har ITP1 men planerar att börja nytja tjänstepension redan i 55års åldern.
Idag ligger min tjänstepension i Collectum och FORA (via AMF oc Skandia om jag förstått det rätt).

Vad ska man tänka på? Finns det några sätt att kunna jämföra vad som är billigast kring avgifterna?

Några bra tips vad man ska tänka på?

1 gillning

Sök på konsumenternas.se så kan man jämföra tjänstepensioner väldigt bra där. Både avgifter, avkastning och hur entrelösningarna ser ut.

2 gillningar

Var läste du om bonusen när man flyttar? Kan vi alla här nyttja erbjudandet?

Jag fick ett mejl den 22/3. Det verkar vara generellt utskick. Kanske höra av dig till dom om det vore av intresse?

Tack för svaret. Ändå vore det tacksamt om nån hade lite tips på saker att tänka på.

De verkar ha haft liknande deal innan

E.g. LF Västerbotten verkar ha

Erbjudande

Just nu erbjuder Länsförsäkringar Västerbotten dig som kund en inflyttsbonus när du väljer att flytta pensionen till oss. Du kan få upp till 2 % i bonus på dina flyttade pengar när du flyttar minst 100 000 kronor till oss.

Erbjudandet gäller inte kollektivavtalade pensionsförsäkringar.

1 gillning

Här finns mycket information

1 gillning

Tror inte du får något. Detta brukar gälla fribrev utanför kollektivavtalen. När det gäller dessa är LF dyra så de där 2% kommer de tjäna tillbaka fort och kunden får mindre pension.

1 gillning