Hej,
Jag kommer flytta utomlands, Tyskland, om ca ett år och vet inte när/om jag kommer flytta tillbaka. Jag och min fästmö har båda yrken med stor rörlighet (iaf innan Corona…) och därför är jag osäker på hur jag bör lägga upp sparandet. Jag kommer inte kunna behålla Lysa som jag använt. Jag funderar på att öppna en fonddepå som jag kan fortsätta spara i, istället för att starta upp sparande i Tyskland, för att sedan kanske flytta tillbaka eller någon annanstans. Jag vill gärna kunna spara långsiktigt, men då behöver jag också kunna få fortsätta spara i samma konto. Det här kanske är en dum fundering, men skulle uppskatta hjälp och idéer om hur jag bör göra.
Tack på förhand // Joel