Flytta från buffert till kreditkortets sparkonto

Tänkte flytta 15 kkr från min buffert som ligger på sparkonto (0-0,6% ränta) till det på det bankkonto som är kopplat till Shell Mastercard. Detta konto har 2% ränta och insättningsgaranti: http://www.shellmastercard.se/fordelar#4. Jag tänkte sedan använda kortet för vardagsekonomin och fylla på upp till 15 kkr igen när fakturan kommer.

Låter lite för bra för att vara sant att kunna öka räntan på en del av min buffert med 1,4 procentenheter utan ökad risk. Är det någon nackdel jag missar? Får jag ingen bonus om jag handlar för dessa insatta pengar?

Nej det finns ingen nackdel. Du får 0,5% bonus på alla köp, bortsett från drivmedel hos Shell och allt du köper på andra bensinstationer.

Så länge du hela tiden använder pengar som du fört över på ditt konto, alternativt betalar hela fakturan direkt så finns ingen nackdel.

Har du minst 15000 på ditt konto under hela året så utfaller en räntebetalning på 210kr per år efter skatt.

210 kr är ju ingen summa att tala om, men med tanke på att många kreditkortsaktörer tar någon/några hundralappar i årsavgift för deras kort så är det rätt bra att " få betalt" för att använda Shells(Ikano) kort.