Då får du välja land i så fall 

. Alla nöjda och glada 
TACK! Jag har min ISK hos Nordea och de investerar dem i sin Stratega 50 fonder. Vilket måste innebära att pengarna inte ligger och “skvalpar”.
Liselott
Något som ska undvikas alla dagar i veckan och år ![]()
![]()
OJ. Vad är det som gör att du tycker så?
Jag har ett ISK hos Nordea i Stratega 30
och ett fondkonto hos Nordea, framtidskapital i Stratega 50.
totalt ca 100000. Vad göra?
Sätta in dem på Lysa?
Efter att snabbt ha läst lite om Nordeas Stratega fonder så känns det som att de fonderna är extremt dyra jämfört med liknande produkter.
Detta gäller nästan alla storbankers egna fonder dock. Dom kan med att ta betalt för saker som andra nischbanker gör till väldigt rabatterade priser jämförelsevis!
Nu vet jag inte exakt vad Nordeas Stratega fonder innehåller, men efter att ha läst beskrivningen så känns det som vilken globalfond som helst. Isåfall skulle exempelvis Avanza Global som kostar 0.08% vara bättre än Stratega som kostar 1.85%.
Jag tycker det ser ut som liknande produkter, men skillnaden att Stratega 50 har 50% i aktier och 50% i räntor.
Du får samma upplägg på den fonden genom att köra in pengarna på Lysa och sätta 50/50 på aktier/fonder, men till en betydligt lägre avgift och mest troligt större riskspridning!
Du får läsa lite mer om Nordeas stratega fonder i de artiklar som @Runnemo har skrivit om då kommer du fatta själv vad är det för produkt Nordea bankrångivare sätter in sina kunder i ![]()
Superbra info! Stort tack!
Jag tar ut mina pengar direkt.
Ha en härlig dag 
Liselott
Det ska du göra med det samma. Kul när man får hjälpa till så här smidigt och folk lyssnar.
Ha det bra själv ![]()
Tack för med hjälpande hand @SebastianB riktigt bra beskrivning ![]()
![]()
Självklart vill jag tacka alla som har hjälpt mig med bra svar och info!
Det är guld värt att få er hjälp.
Liselott