Jag tycker du tänker mycket rätt
Ser att du utgått från 4 hinkars principen 
Visst, det finns olika syn på om man i sitt högrisk / passiva hinken ska ha 90/10 eller 100/0. Jag föredrar 90/10 men då får man ombalansera årligen (eller sätta på Lysa/fondrobott).
Sparkonto finns bättre ränta än 0% på espar. Titta på Compricer som har en bra tjänst. Du kan få 0.6-0.85% ränta rörligt och mer om du vill binda på 6-12 mån. Såklart behöver man en del pengar snabbt tillgängligt så att ha en del på e-spar kan vara smart om man i panik behöver flytta pengar till lönekonto.
Hoppas du redan tittat på RT avsnittet om modellportföljerna och deras uppdatering för senaste året inkl fondförslag och fördelningar OM du vill skapa egna portföljer.
Jag hade personligen inte satt mitt sparande på Swedbank annat än du måste (tex bostadslån). De flesta här skulle nog säga att Avanza och Nordnet är bättre alla dar i veckan för att skapa en egen portfölj(er) i en ISK. Många fler fonder med lägre avgifter. Plus att det är lätt att följa RT modellportföljerna eftersom alla fonderna finns där. På Swedbank får du försöker hitta närmast motsvarande, vilket går men kan ta lite tid.
Ett alternativ för att göra det enkelt med tex en 60/40 portfölj är att ta Lysa, då sköter de ju ombalanseringen. Det är dock inte lönt att sätta en 100/0 portfölj hos Lysa eftersom man inte använder ombalanseringen dvs det är billigare att ha ett eget ISK med en globalportfölj.
Eftersom du idag har pengarna i en dyr Swedbank blandfond (50/50) så tycker jag inte det är högre risk att bara flytta allt på en gång till tex Lysa med en 50/50 fördelning även där. Blir billigare och samma risk. Om du sen över tid vill öka eller sänka aktieandelen på Lysa så kan du ju göra det i steg.
Tycker du i första hand ska satsa på de andra hinkarna. Lekhink är bara om man vill och är intresserade. Inget nödvändigt alls.
Det är ingen skatteeffekt att flytta från en ISK till en anna ISK. MEN om du har pengarna på en “depå” då måste man betala 30% skatt på vinsten (nästa års deklaration) sen kan man flytta pengarna dit man vill. Det finns en “kalkylator” här på RT för att räkna på om man bör flytta från en depå till en ISK. Beror på vinsten.
EDIT nedan efter rättelse från @KalleT!
Vanligtvis lönar det sig att ta smällen och flytta till en ISK, men om utfallet är att det är bättre att ligga kvar i depån så får du ligga kvar i den dyra fonden vilket i sig är tveksamt … beror på när du behöver pengarna. Om bara några år så kanske det är rimligt att ligga kvar, annars inte. Har du lång sparhorisont bör du nog flytta ändå.
Lycka till!