Flytta tjänsteförsäkring från KAP KL

Här kan man se den och den är väl inte lysande direkt, 5.34% de senaste 5 åren.
https://www.pensionsvalet.se/privatperson/avtal/kap-kl/valbara-forsakringsbolag/

1 gillning

Tack snälla för länken! Såklart ytterligare en sida om pension :joy:
Nej fy, den har gått riktigt dåligt! Jag har inte vetat att man kan flytta pengarna förrän jag läste det här. Men nu jäklar, nu får snart flyttlasset! Får väl dock vänta till 1/4, så att inte avgiften blir så hiskeligt dyrt. Läste nånstans att flytten tar två månader! TVÅ månader?! För att slippa avgiften, måste jag vänta med anmälan av flytt till efter 1 april, eller kan jag göra det nu, eftersom vi passerat 1/4 om två månader? Annars har jag ju inga pengar flyttade förrän i juni :face_with_monocle:

Jag tror inte du kommer undan flyttavgiften inom kollektivavtalen. Den är redan låg jämfört med andra typer av pensionslösningar, vilket de nya reglerna främst är till för att fixa. En flytt från KPA kostar max 800 kr. Kolla med pensionsvalet.se, de ska veta vad som gäller.

Aha på så vis! Ja jag vill helst flytta pengarna asap…
En fråga till angående det. Tyckte jag läste nånstans att man bara kan göra en flytt var 12’e månad? Jag har ett aktivt och en icke aktiv kpa trad, kan jag alltså bara flytta på en av dom nu? En önskan skulle ju vara att flytta bort båda, till till exempelvis AMF generationsfond, alternativt lägga lite i AMF småbolag.