Fonder/Lysa eller Sigmastocks?

Hej,

Har tidigare sysslat mycket med aktier men börjar tröttna lite på att hålla koll och har inte heller den tiden längre och tänker nu gå över helt till automatiskt sparande istället.

Har därför tittat lite på att antingen sätta ihop egna fonder, ex. Avanza Global & Spiltan aktiefond investmentbolag och köra det månadsvis.

Alt. Lysa, är ombalanseringen värd att betala för än att sätta ihop själv?

Sigmastocks, autosparande i aktier? Verkar smidigt men har hört att skulle man vilja ha ut pengarna kan det ta flera veckor.

Har försökt googla runt en del vad andra säger och sådant men är väldigt blandat.

Tänk er då att jag vill ha maximal avkastning och inte behöva sitta vid datorn och telefonen titt som tätt som vid aktier.

Ni som gått från 100% aktier, hur har ni gjort och övervägt?

Lysa är enklast, fondportfölj är roligast. Jag har Lysa som grunden och en fondportfölj vid sidan om för att det är roligt. Sigmastocks har jag ingen erfarenhet av.

1 gillning

Blir toppen för långsiktigt sparande! Enkelt, bra och billigt. Jag hade personligen dock valt Plus allabolag Sverige index före Spiltan. Men det är en smaksak. Blir en svårslagen kombo på lång sikt.

Tackar, Ska kolla in Plus allabolag i stället :slight_smile: