Hej! Jag har noll intresse eller kunskap om bil. Vill bara ha en bil som funkar. Så min fråga är, vad är mest ekonomiskt? Företagsleasing eller billån?
Fått offert på en nästan ny Kia Ceed hybrid på 4500 kr/mån inkl moms. Egentligen är det utanför min budget, vill hest betala max 3500 kr/mån inkl allt (försökring etc)
Det jag söker:
- Dragkrok ett måste
- Inga dyra oförutsedda utgifter i form av reperation eller service eller höjda räntor (är det bättre att leasa då?)
- Helst el/laddhybrid (vad är skillnaden?) och fyrhjulsdrift.
Med tanke på att jag kanske väljer att flytta utomlands inom 1-3 år kanske det är bäst att köpa? Men det skrämmer mig också att ta billån, men hyran på leasing kanske också kan stiga? Blir det verkligen billigare med leasing?
Tacksam för all hjälp och vägledning!