Kom igen! Om detta vore sant skulle ju varenda blogg rekommendera detta. Om inte annat skulle detta forum bokstavligen koka över i rekommendationer för tjänsten.
Ja, rent logiskt borde det ju vara så men varför ingen som gått ut och varnat rent konkret då. Skäms man om man “gått på det”?
Det ända jag sett är personer i fb-gruppen som kört det ett tag med ganska bra resultat. Det är ca 3000st i den gruppen.
Jag håller med det mesta som skrivs ovan och skulle avråda.
En reflektion från ett lite annat håll, så här brukar jag ranka svårigheten på de olika marknaderna:
- Enklast: aktiemarknaden
- Onoterade bolag
- Räntemarknaden
- Svårast: Valutamarknaden
I princip ingen kommer ut på plus på valutamarknaden över tid. Inte ens proffsen. Problemet är att det är många marknaden, öppet dygnet runt, massiva hävstänger, stora avgifter och väldigt ofta “ruinous” risk.
Med det sagt, ibland upplever jag att uttrycket “Om det låter för bra för att vara sant, så är det ofta inte sant” används lite för frekvent. Jag gör från tid till annan affärer som andra avdömer enligt ovan som absolut fungerar, även om risken är hög.
Min strategi är i sådana fall snarare:
Om det låter för bra för att vara sant, då förtjänar det en närmare undersökning.
Jag själv har idag en liten “test-budget” varje år med ett par tusen (långt mindre än 0.1 % av ens portfölj) som jag kan tänka mig att lägga på olika spekulationer. Det vill säga att jag är okej att bli villig att bli lurad och bli av med dem. Det gör att jag slipper ångra mig i framtiden (lex bitcoin) om att jag skulle provat med en liten slant. Sedan är jag däremot strikt med två andra regler:
- Inga nya pengar på 24 månader
- Uttag av de initiala pengarna så fort som möjligt
Anledningen till att inte göra något på 24 månader är att de flesta bluffar straffar ut sig inom den tidsperioden. I majoriteten av fallen försvinner pengarna och då kan man avskriva det, men ibland så hittar man ett litet guldkorn man kan leka med.
Med ovan sagt, forex-strategier, har inte fått några pengar på väldigt många år sedan jag förlorade 100 % i det. ![]()
![]()
Lycka till! För min del är diskussionen avslutad.
Förutom Bitcoin, vilka andra osannolikt bra investeringar har du missat?
Tack för att du tog dig tid att svara! Bra svar i allmänhet angående den mer spekulativa marknaden. Tack alla andra också som har engagerat sig!
Jag efterlyser fortfarande någon som hakat på ovan nämnda exempel med Auvoriaprime. 
Missat och missat, snarare att våga tänka utanför boxen och inte ta folks ”sanningar” som sant.
Jag har tex gjort 300 procent på 12 månader, 10 gånger pengarna på 10 år etc. Vore jag fundamentalistisk med indexfonder hade jag aldrig kunnat göra den typen av affärer.
Jag vill bara understryka allt som skrivs är inte 100 procent sant, svart eller vitt, varken av mig eller andra.
Håller med dig @janbolmeson, för att tillägga till “om det låter för bra för att vara sant…” mantrat så är det jag går efter snarare “Om jag inte känner till nackdelarna vet jag inte tillräckligt för att investera i det”.
Exakt och framförallt gillar jag frågan:
vad är det andra vet som jag inte vet?
Framförallt de som tackar nej…
Jag säger inte att man behöver vara fundamentalistisk med indexfonder.
Vad är incitamentet hos någon att ge bort ruskigt bra affärer till alla på internet?
T.ex. det som tråden handlar om, varför dela med sig? Varför inte bara själv eller med bekanta investera och bli rikast i världen på ett par år?
Får man erbjudande att vara med och investera i ett bolag som bekanta startar eller där det finns någon anledning att just du blir erbjuden kan det väl vara en sak, men just erbjudanden på internet för alla att ta del av som slår avkastningen på allt annat med hästlängder är bedrägeri skulle jag vilja påstå.
Håller med. Min kommentar var ingen invändning. 
Hej! Det är jag som startat Facebook gruppen “Market Hackers Scandinavia”, bor i det “gråa” huset med min familj samt har “ett byggbolag” 
Blev först nu medveten om att det fanns en diskussion om vad vi gör. Tänkte jag skulle svara så bra jag kan. Ser att det är en del missförstånd samt spekulationer.
En kort “backstory”. Jag personligen har i många år arbetat online med investeringar samt fokuserat på att skapa “passiva” inkomster.
Det har så klart givit mig många lärdomar/erfarenheter/misstag. Kärt barn har många namn.
Trading var absolut inget jag hade med i mina planer för ca 4 år sedan när jag blev pappa för och om jag hade lite tid innan så ändrade såklart föräldraskapet det ännu mer.
Jag blev introducerad till trading med hjälp av “mjukvaror, robotar” och insåg att detta handlar om automatisera och frigöra tid alltså ej sitta framför skärmarna hela dagarna. Jag blev såld direkt och började testa av olika typer av mjukvaror.
Då skapade jag Facebook gruppen för att med några kollegor kunna dela erfarenheter samt resultat. Lång “story short” och massor av misstag senare så växer ett bolag fram som heter Auvoria prime.
VIKTIGT! Jag och gruppen har inget ägande eller liknande av Auvoria utan vi är kunder och affiliates.
Dock så har vi under 3 -4 år vart en grupp av människor som testat och vart fascinerade av den här typen av trading och har en bra relation / förtroende för Auvorias ledarskap.
Vad är då det unika med Auvoriaprime?
De har byggt / bygger en marknadsplats för trading hjälpmedel / robotar mm.
Auvoria söker, testar av mängder av hjälpmedel i beta, man vill bocka av saker som säkerhet, långsiktighet att produkten passar med mindre startkapital osv.
Om man bedömer att produkten är lämplig så SIGNAR Auvoria med utvecklaren av produkten och han får erbjuda den på marknadsplatsen. Utvecklaren står för utbildning samt veckovisa webinar där han talar om hur han använder sin produkt svara på frågor osv. Unikt koncept.
Utvecklaren får betalt per vecka på hur många av Auvorias kunder som använder produkten veckovis,(man är fri att byta produkt vecka till vecka) Detta skapar ett driv att leverera en så bra produkt samt support till befintliga användare. Kunden vinner.
Auvoria har EN inkomst källa och det är månadskostnaden som vi kunder betalar för att få tillgång till marknadsplatsen. Den säger man upp utan binding. Auvorias mål och resultat speglas mycket snabbt av antalet nöjda kunder.
VIKTIGT. Trading kapitalet hanteras ej av Auvoria utan det sätter man själv som kund in till den valutamäklare (broker) man själv väljer.
Vilket betyder att oavsett hur det går för Auvoria så sitter tradingkapitalet ej där utan vad man riskerar är en månadskostnad.
Givetvis så är trading i sig riskfyllt och man bör enbart använda pengar man har råd att förlora samt sprida risker. Som jag tror alla som läser den här bloggen är fullt medvetna om.
Auvoria har även precis investerat stort i en “live trading” plattform där vi som kunder kan logga in och lära av samt se en professionell trader i action, potentiellt lägga samma trades.
När det gäller resultat tänker jag ej argumentera här. Vi delar HISTORISKA resultat i vår Facebook grupp.
När det gäller mitt bolag så har det egentligen inget med saken att göra, dock så skall jag ändra “bygg biten” haha gammal info sen jag tog över bolaget. Jag arbetar med digital marknadsföring samt trading.
VIKTIGT Jag tror att det kan vara intressant att veta att i dagsläget av Auvorias användare så är ca 90% kunder och användare av marknadsplatsen ca 10% har valt att som jag hjälpa kunder igång som affiliate och bygga en kundportfölj.
Ha en fin dag!
MVH Magnus i det “gråa huset”