Jag hade tur och förlorade bara 17000 när “de” ringde med sin “fantastiska” trading-möjlighet. Det var för övrigt “de” som förlorade de pengarna omgående på en satsning de gjorde. Men,då hade jag sån tur förstår du,att det fanns en “bonus” som kunde rädda upp det hela - alltså 17000 låsta kronor som skulle tillfalla mig när jag omsatt bonusen ett visst antal gånger. Så - jag satte igång och lekte lite och tjänade 5000 på en halvtimme. Inte dumt. Dock råkade jag läsa att flera oljeföretag skulle gå ihop för att höja oljepriset som ISIS hade tryckt ner i botten - så - jag visste att priset skulle gå upp och satsade mycket riktigt på uppgången. DOCK kunde jag omöjligt föreställa mig att de kunde manipulera marknaden så effektivt så jag förlorade rubbet på uppgången.
Vad lärde jag mig av detta? Att trading är ett spel - precis som poker, och att marknaderna manipuleras bakom kulisserna och det är ingenting man ska ägna sig åt såvida man inte ingår i det gäng som styr marknaden och kan dra nytta av manipulationerna som man till exempel gjorde nu den 19:e Mars 2020 då till exempel Amazons VD plcokade ut 35 miljarder dagen innan marknaden “kraschade” den 20:e. Flera stora företagsledare gjorde likadant dagen innan “kraschen” så de visste alltså mycket väl om att den skulle komma.
Att “de” hör av sig igen beror på att du nappade på betet en gång. Detta är slipade människor så de kommer aldrig att sluta höra av sig till dig. Ibland kommer de att höra av sig i egenskap av frälsare som ska rädda tillbaka dina pengar - men gå inte på det; det är nämligen samma personer - och de skiter fullständigt i dig.
Jag förlorade som sagt bara 17000 kronor och ser det som en “lärpeng” som jag blev lite klokare av. Men jag har bekanta som inte kom lika billigt undan; en pensionär förlorade 460,000 kronor och det är ingen ovanlighet.
Spela ett enklare, mindre riskabelt, spel, typ Fia med knuff.