Arbetar inom ett bristyrke där det på min arbetsplats har uppstått en tråkig situation av att folk har slutat och vi är få kvar.
Högsta ledningen, alltså min chefs chef, vill ha enskilda samtal med oss få kvarvarande och veta vad som vi kräver för att inte vi också ska sluta.
Man önskar en kravlista av oss istället för att de själva erbjuder oss anställda olika förmåner.
Har ni några kloka råd på vad man kan kräva för förmåner som anställd förutom högre lön?
Högre lön eller dra skulle jag säga. Alternativt ägande i företaget och del av vinst. Om man nu inte har ett väldigt intressant jobb då kan det väl vara värt med något annat om inga andra möjligheter finns.
Varför har folk slutat?
Jag har slutat på arbeten för att jag inte såg någon chans till vidare personlig utveckling på dem, förmåner eller marginellt högre lön hade inte fått mig att stanna.
Enda förmånen jag personligen är intresserad av på nuvarande arbetet utöver lön är aktieprogrammet.
Din chef sitter i en “dålig situation”…
Jag tycker ni skall komma överens om något, för ordet “krav” är lite som -" får jag inte som jag vill så sticker jag". Och man måste tänka lite på vad som kan hända i framtiden på företaget.
Men ja, totalt 7st veckors betald semester. Fint att kunna vara ledig mer, speciellt om du har barn. Du hade ju tex kunnat vara fri sista Fredagen varje månad…och ha 2dagar över varje år.
Jobba hemifrån oftare, om den möjligheten finnas, då håller du nere dina transportkostnader och du får mera tid till annat.