Förhandla om förmåner på jobbet

Hej

Jag har delgivning av nya lönen med chefen i eftermiddag och kommer troligtvis bli besviken i år. Har ni tips på billiga förmåner jag kan se om han kan gå med på? Tänkte fråga om jobba hemfrån en dag i veckan då det hade sparat pendlingstid och möjliggjort att sambon kunde jobba övertid en dag då jag kan lämna och hämta sonen på förskolan. Andra förslag?

Jag får redan mobil från jobbet men kanske ett par in ears då jag behöver svara på telefon under jouren på kvällar?
Träna på arbetstid?
Extra semesterdag?

1 gillning

Vad sägs om relevanta utbildningar?

1 gillning

Vad som är billigt för företaget beror på vad du jobbar med. Är du timdebiterande konsult så kostar ju din frånvaro. Om det är mest viktigt att du är tillgänglig så kanske det går att få rätt att gymma på arbetstid om du ändå svarar när det ringer (om det funkar).

Självklart ska företaget hålla dig med arbetsredskap. Tar du samtal i jobbet står seriösa företag vanligen för utrustning som krävs.

Varför tror du att du kommer bli besviken på lönen? Hur länge har du jobbat på arbetsplatsen?

Hur mkt man kan deala beror mkt på företaget. Är det ett större eller mindre företag?

På vårt mellanstora företag ser jag många chefer som dealar med distansarbete. Policyn från toppen säger 2 dagar i veckan men många chefer låter medarbetare rutinmässigt komma undan med upp till 4 dagar i veckan. Det är ett sätt de kan hålla medarbetare nöjdare utan att de negativa effekterna är synliga för deras chefer. Ledningen frågar varför så få syns i lokalerna men verkar vara oförmögna att göra mer.

1 gillning

Du sa inget om bransch. Utgår från att det är privat sektor det gäller? I offentlig sektor kan man inte förhandla individuella förmåner. Samt utgår från att det är kontorsarbete ifall hemarbete är möjligt?

1 gillning

Jobbar i privat sektor, som produktionsingenjör

Jobbar i privat sektor, som produktionsingenjör. Förhandlade till mig jobba hemma en dag i veckan.

1 gillning