Försäkringar - jämföra

Hejsan
Någon här inne som vet vart jag kan vända mig med att få hjälp med att jämföra två försäkringar och se om jag betalar dubbelt? Försöker jämföra dem båda men blir inte klok på det. Har Folksam genom jobbet där jag vad jag kan se endast betalar för juristförsäkring och sjuk/efterlevandeförsäkring.Efterlevnadsförsäkringen känns väldigt onödig i mitt fall, men sedan har jag själv ordnat if försäkring, Hem extra, samt en olycksfallsförsäkring.
Förmodar att det är någon form av ekonomisk rådgivare man får vända sig till?

Hej!

Har du försökt jämföra på konsumenternas hemsida ? Man kan få en fin översikt med en del detaljer som förenklar det att jämföra. Ska däremot inte säga att alla detaljer täcks, det beror lite på vilka försäkringar man valt.

Annars är det ju så att man kanske får lusläsa villkoren, kanske skriva upp detaljerna själv så att man får hela bilden!?

Jag tycker ofta bolagen har rätt bra förköpsinformationsblad där de skriver fram informationen om vad som ingår rätt tydligt. Det är inte de exakta villkoren i detalj men de ger en rätt bra överskådlig bild. Vill man sen fördjupa sig kan man göra det i villkoren. Se bifogad bild från Folksams bilförsäkring. Enkelt och tydligt. Finns ofta motsvarande

1 gillning

Nej det har jag inte! Tack för tips!

1 gillning