Det avser 2 cyklar nyvärde ca 23k ( dem lär göra åldersavdrag såklart enligt villkoren )
2 jackor ( ca 20 k nyvärde lär också bli åldersavdrag enligt villkoren )
Fälgar av 2 märkesbilar ( pris på bilarna 800-1milj) som avser nyvärde där har dem en maxersättning på 3000 kr och det förstår jag och står i deras villkor. Får kontakta bilförsäkringen och se hur det ligger till.
En resväska med kläder och plagg på ca 15-20 plagg. Jag uppskattade värdet till ca 15 k nypris för allt.
Underlag på fälgar har dem fått från respektive från billeverantör.
Cyklarna har jag skickat en orderbekräftelse + kontoutdrag.
Jackorna har jag skickat order + leveransbekräftelse + kontoutdrag
Vad det gäller kläder i resväskan så sa jag att jag kommer inte ha tiden att gå genom mina kontoutdrag för att försöka matcha respektive utdrag med ett plagg och sedan skicka det / försöka få fram kvitto så jag kan strunta i den ersättning vad som avser väskan och det som fanns inuti.
I försäkringsvillkoren står det såhär.
Vid förlust av eller skada på försäkrat föremål ska du kunna styrka såväl att du äger föremålet som vad det är värt och hur gammalt det är. Kravet på sådant styrkande är större ju högre värde föremålet har.
Jag förstår att dem vill ha kvitto, men när jag frågar dem vad definition vad en kvitto är får jag förklaring ” Ett kvitto är en bekräftelse att du har betalat för en vara eller en tjänst. Ett kvitto är även ett mottagningsbevis på att varan eller tjänsten är mottagen. Ett kvitto kan vara skrivet på papper eller digitalt.
Det är ju exakt vad jag har skickat.