Förslag på gäst

Hej,
Tack för en bra hemsida med mycket bra gäster. Jag känner att det ofta är individer som är etablerade inom branschen och experter i sina domäner. Jag efterlyser att ni hade haft med “vanligt folk” som har haft en framgångsrik (och gjort de klassiska misstagen) resa inom investering.

Finns en hel del folk där ute som har diverse bloggar och Instagram som förespråkar annat än jaga aktier på börsen och skulle vara intressant att höra ur “konsumentens” perspektiv.

Jag hade förut Ekonomidoktorn på instagram men fick inte ihop tiden som det såg ut då. Sedan tyckte jag själva plattformen med dess likasinnade endast var ute efter att få följare för att kunna tjäna pengar på reklam. Det sistnämnda var väl största anledningen till att jag slutade helt. Jag var nog den enda som jag kommer ihåg som skrev om indexfonder och utifrån forskning generellt. Jag kommer så väl ihåg mina inlägg om varför passiva indexfonder var bättre än aktiva och att banken blåser oss år efter år. Blev utnämnd till en person med foliehatt haha. Kommer även ihåg hur mycket diskussion det blev när jag gjorde ett inlägg kring att AP7 var det bästa valet…

Frågan blir ju vilken person man ska välja. Ska man välja någon som tycker ungefär samma eller ska man välja den där som kör utdelningsaktier? Ska man välja en “känd” med 50 - 100 k följare eller ska man välja en väldigt liten?

Tycker dock förslaget är roligt och kan säkert bli riktigt bra :slight_smile:

1 gillning

Hade även tyckt det var intressant med en gäst som har gjort en investeringsresa parallellt med sin anställning. Alltså inte egen företagare utan en klassisk 40h i veckan anställd.

Det kanske redan finns avsnitt med detta? Tar gärna emot tips i så fall!

Tack för en bra podd och forum :tada: