Förslag på kreditkort 2023-2025

En av de som överväger att byta kreditkort nu efter Morrow/Komplett bank nu tar bort sin cashback i slutet av månaden :(. Så vad finns det för alternativen med cashback? Vad jag förstår denna tråd så är det

• American express blå
  • Preem Kreditkort
    • Gratis
    • Som har en gräns på kreditbeloppet * 0,5 % max bonus per månad. Exempelvis kreditgräns på 25 000 ger max 125 kr
      • Kredit belopp kan vara 5 000 till och med 50 000 om man klarar deras prövning.
    • Bonuscheck skickas ut fysiskt och kan antingen användas på preem stationer eller lösas in på hemsidan för att betala av kreditsaldot
    • Bonuscheck kommer var varje kvartal
  • Norwegian
    • Gratis
    • 0,5 % CashPoints/Cashback på varuköp upp till 100 000 kr per kalenderår… så 500 kr per år
    • Båda bonusprogrammen ger 0,5 % intjäning på varuköp i Sverige.
  • Länsförsäkringar kreditkort
    • 25 kr/månaden
    • 0,5 % bonus på varje krona när du handlar på nätet
    • 0,5 % bonus på varje krona på alla resor du köper
    • Max 1 500 kr bonus per år

Sedan andra som jag har hittat och jag vet inte om de är kreditkort

• Klarna medlemskap
    • 79 kr/månaden för 0,5 % cashback på alla köp
    • 189 kr/månaden för 1 % cashback på alla köp
    • 549 kr/månaden för 1,5 % cashback på alla köp
    • Alla dessa medlemsnivåer innehåller andra bonusar också
    • Om man handlar via klarna appen verkar de gå att få upp till 17 % cashback på utvalda sidor.
    • Citat från klarnas hemsida

Klarna-medlemmar får cashback på tillåtna köp utöver cashback som tjänas in på köp i appen. För att få ytterligare cashback måste beställningar betalas direkt med Klarna saldo eller Klarnakortet.

Som medlem kan du antingen överföra din cashback till ditt Klarna saldo eller konvertera den till lojalitetspoäng hos deltagande hotell- och flygbolagspartners. Konverteringsgrader beror på ditt land och valuta.

Din cashback går aldrig ut för medlemmar.

• Ytterligare citat

Klarna cashback-bonus tilldelas som poäng som kan lösas in som kredit till ditt Klarna saldo och andra förmåner. För förmåner som Klarna-medlemskap cashback gäller andra begränsningar, villkor och restriktioner.”

• Northmill
    • 0 kr/månaden för 0,20 % cashback, med betala senare 0,40 %. Betala senare ger en 15 000 kr i kredit.
    • 139 kr/månaden eller årbetalning 0,50 % cashback med betala senare 1 %. Betala senare ger en 15 000 kr i kredit.
    • Cashback på privata köp i svenska kronor - i butik eller online.
    • Cashback betalas ut 5:e varje månad.

Självmant lutar jag mot Preem, men jag tror att jag måste säga upp min kredit hos Morrow innan jag kan få igenom min ansökan hos Preem.

Kanske är så att detta egentligen borde vara en helt ny tråd där vi tipsar eller rekommenderar olika kort med cashback.

P.S. Första inlägget i detta forum, och jag hoppas att jag inte bryter mot trådens andra.