Förslag på kreditkort 2023-2025

Tyvärr verkar bonusen bara kunna användas på circle k respektive tanka. Där handlar jag aldrig så det hade lika gärna inte varit någon cashback då för min del. Men tack för tips!

Varför inte? Uppfyller ju dina krav

Bra fråga :slight_smile: jag och sambon har varsitt Norwegian för “gemensamma” inköp. Jag vill ha ett eget separat också. Och man kan inte ha 2 Norwegian.

Ah förstår. Dåligt med kort som uppfyller allt och inte är bensinkort. Har väl såklart att göra med EU-regleringen om avgifter som kom för ett par år sedan

1 gillning

Jag är väldigt nöjd med CarPay som jag använder till alla prenumerationer. Funderar dock på Norwegian för att få poäng till resor. Allra mest vill jag ha ett NBX.com för att få kickback i bitcoin, men det verkar dröja innan de släpper kortet på svenska marknaden.

3 gillningar

Stått i kön nu 1,5 år tror jag :slight_smile:

1 gillning

Jag kör också med CarPay. Riktigt nöjd. Har även deras sparkonto. Smidigt att man kan toppa kreditkortet med pengarna från sparkontot.
Bra kundservice också!

Bonus hos Carpay kan även användas för att betala biljetter i kollektivtrafiken och tågresor.
Även dubbel bonus när man använder kortet för att köpa biljetter för kollektivtrafik eller tågresor.

Tack, passar dock inte mig heller

Hmm, jag får iallafall någon form av matsymbol för mataffärer:
Screenshot_20240425_200723_Firefox

1 gillning

Det är meningslöst - samma symbol för mataffärer och restauranger men inte samma cashback. I mitt fall funkade Curve+Everyday och 1% cashback dock.

1 gillning

Behöver kortet vara gratis eller inte? Varför inte Amex blue?

För många ställen som inte tar amex

Det beror på var man handlar mest och om man har ett backup kort vilket är inga problem med Apple Pay. Jag spenderar mest med Amex numera och har avslutat Everyday.

Kanske COOP? Eller Resurs Gold?

1 gillning

Morrowbank (f.d. Komplett) mastercard hade nog passat dina behov, men dessvärre verkar de inte ta emot nya ansökningar. De har både stöd för ApplePay, 0.5% cashback för vanlig köp, 1% på större köp över 20K. Du kanske kan fråga deras kundtjänst om de tänker öppna upp det igen.

Tyvärr. Har morrow idag. De har endast manuell faktura vilket är fruktansvärt irriterande och som upplagt för att glömma det nån gång…

1 gillning

Om du bor i Örkeljunga så är det kanske ovärt.

Hej! Jag har länge använt ett helt vanligt VISA och Mastercard som jag gör 95% av mina inköp med, vardagliga likväl som sällanköp. Det känns som en outnyttjad möjlighet till cashback eller liknande. Ni som testat olika kort - vad har ni landat i varit det bästa för er och varför?

Kommentar från moderator: Ihopslaget från en annan tråd.

Min favorit är Norwegian - som jag inte skaffat än men ska skaffa. 0,5 % cashback som man kan använda för att betala fakturan, apple pay, e-faktura. Precis det jag vill åt.

Har nu morrow bank och kommer tyvärr ha kvar det också. Som Norwegian men manuell faktura på epost/sms varje månad. Duktigt irriterande.

Amex blue cash back, 1,25% tillbaka. Kostar en del, men klart värt.