Tips på kreditkort

Har idag Everyday.

Har funkat bra, MEN, det stör mig något fruktansvärt att de inte redogör för saldot för varje uttag/insättning. Nu när jag skulle påpeka detta för andra gången via deras meddelandetjänst så funkar inte den. Och de har inga andra kontaktvägar förutom telefon.

Så nu rage-quittar jag.

Verkar inte som att RT har släppt någon Kreditkort 2022 artikel.

Mina krav:

• Visa saldo och fullständig historik på samtliga insättningar och uttag.
  • Visa eller MC
  • Apple Pay
  • Vettig app (Everyday har ingen, och deras sida funkar kasst på mobil).

Har en spread på minst 20.000kr/månad.

1 gillning

Jag har själv använt Bank Norwegians kreditkort (Visa) I ett antal år, vilket verkar uppfylla dina krav. Allt är smidigt i appen, har aldrig haft några som helst problem och de svarar inom acceptabel tidsram. Man kan få bra mycket högre kredit än 20.000 om man önskar. Tror det funkar som vanliga kreditkort med upp till 45 dagar kredit, dock är medelantalet dagar lägre.

Det som är bonus är väl 0,5% cashback/flygpoäng, samt om man betalar norwegianflyg med kortet får man rabatt + en gratis extra Reseförsäkring.

Det kan dock finnas bättre kreditkort, då jag inte har prioriterat att kolla igen på ett tag :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Tack för tipset, ska kolla upp!

Det som är svårast att kolla upp är det här med saldo. Kan du tänka dig att ta en skärmdump bara på en rad så jag får ser hur det ser ut?

Jag kör Carpay (volvokort)

Verkar ha alla dina önskemål.
Jag kör sparkonto där också så jag har allt samlat i samma app.

En sak jag uppskattar är att man kan få en notifiering varje gång ett köp görs (kanske inte är något ovanligt?).

1 gillning

Får jag också kolla upp.

Samma fråga till dig som till Patrick, kan du tänka dig ta en skärmdump på en rad så man ser hur saldot ser ut?

Vet inte om det är ovanligt att den notifierar, men inget kort jag haft (Skandiabanken, ICA, Coop, Everyday) har haft det. Men det är klart en bonus!

Detta har inte norwegian iallafall. Har inte hört om denna funktion förut men det verkar ju mycket bra för den som vill ha kontroll och säkerhet :slightly_smiling_face:

1 gillning

Appen är skyddad mot skärmdumpar på mobilen men jag hittade bilder på google som ser lika dana ut som i appen på min mobil. Den andra bilden är relativt liknande vy’n i transaktioner i appen. även den tredje bilden om man vill ha mer info om en transaktion.

Tack!

Ser inte riktigt ut som jag vill, men det kan ju vara att de inte visar just den vyn… Det jag är ute efter är något i stil med det här:

Dvs. man ser beloppet som dragits/satts in samt hur det förändrade saldot på kontot.

Aha okej!

På det viset gör de tyvärr inte :frowning:

Måste finnas vissa som redovisar det så iallafall :slightly_smiling_face:

Har jag på SAS MasterCard Premium.
Dock kostar den 1500/år.

Ja det hade jag kunnat göra, men appen tillåter inte skärmdumpar.

Man får i alla fall alla köp listade med datum och man kan bläddra mellan månader enkelt.
Svart bakgrund och blå text.

Något mer du undrar?

Redovisas det på sättet jag delade? Alltså både beloppet och förändring av saldot?

Hur funkar bonusen? Kan man spendera den på vad som helst?

Exempelrad under kontohändelser:

29 juni Willys… -1158,73 kr

Bonusen kan tyvärr bara användas på Tanka (drivmedel eller tvätt), eller på volvoverkstad.

Hej! Jag har också carpay. Förändring av saldot syns inte mer än att du ser en summering högst upp. Jag skickar en print screen här.

1 gillning

Jag har börjat att ha Binance kort för att få bättre cashback

Ser också fram emot en sån :grinning: Jag tycker EC fortfarande verkar bäst men jag använder inte så mycket appar och inte Apple. Det viktigaste är väl bonus och avgifter för uttag och betalning utomlands.

Jag använder P.F.C.
Det är MasterCard och ApplePay ska funka (har inte provat). Appen duger bra för mig, kanske inte den snyggaste dock och lite för många giphy bilder.
Den visar däremot inte saldot efter varje transaktion, bara en summa längst upp till höger. Men vid varje köp får man en notis i telefonen på hur mycket man handlat för och då står även saldot med i notisen.

Ah, det var rätt kass för mig. Finns ingen Tanka här och jag har ingen Volvo. :sweat_smile:

Konstigt att så få visar saldot, så funkar alla bankkonton jag har. Man blir nästan konspiratorisk…

Men det är rätt bra att det syns i notisen, då har man historiken där iaf.

Såg att PFC har “junior”-kort också, det kommer till nytta snart när vårt barn blir lite äldre.

1 gillning