Hej, blir inte riktigt klok av all läsning, mest förvirrat så ni kanske kan hjälpa mig några direkta rekommendationer.
Vi brukar betala med kreditkort för runt 25 000 SEK per månad i snitt. Har idag Re:Member Flex men har aldrig fått någon bonus/cashback, tröts handel i de butiker som finns listade på deras sida, har webläsarens plugin men det verkar inte fungera alls. Orkar inte tjafsa med de …
Kollar nu på Norwegian och Amex Blue cashback.
Norwegian har 100 000 kr per kalenderår limit, det spenderar vi på 4 månader så det räcker inte långt.
Har Amex Blue någon årslimit? Vi bor i storstad så Amex skulle funka för det mesta här tror jag. Något annat kort med cashback för handel i SEK för runt 300 000 årligen? Det finns en del resor i SEK i den summan.
Andra frågan är valutapåslag utomlands. Vi reser en del och handlar i annat valuta ibland. Har idag Santander som jag har haft i 15 år utan valutapåslag, men jag är rädd at det försvinner iom att de har sålt kortverksamheten till Avida.
Vad skall jag ta för kort för att kunna handla utomlands utan valutapåslag? Uttag är inte så viktiga, tror sällan som vi har behövt cash och de få gånger kan jag betala uttagsavgiften om ingen valutapåslag.
Räntenivåer är inte viktiga, vi betalar alla räkningar i tid och har stor kredit…