Hej,
Jag sparar sedan ett par år tillbaka på Lysa. Hur kan jag se hur mycket pengarna har vuxit. Jag vill se bara vad räntan varit (i kronor och procent) men deras sätt att redovisa det verkar involvera massa andra parametrar.
tacksam för hjälp!
Hej,
Jag sparar sedan ett par år tillbaka på Lysa. Hur kan jag se hur mycket pengarna har vuxit. Jag vill se bara vad räntan varit (i kronor och procent) men deras sätt att redovisa det verkar involvera massa andra parametrar.
tacksam för hjälp!
Kronorna är bara skillnaden mellan marknadsvärdet och insatta pengar.
Procenten är det som är jämförbart med fonder och index. Så kallad TWR procent.
Hej @EricaBA!
Klicka här i grafen:
I (1) väljer du om du vill se utvecklingen i kronor eller procent. I (2) kan du välja tidsperioden.
Ser jag gillar/gillade med Avanza var om jag inte minns fel att de visade utvecklingen i kronor också även utan insättning. Jag skulle vilja ha liknande för Lysa.
Lysa visar utvecklingen utan insättning.
Utvecklingen även i kronor alltså? ![]()
Ja. Det står uttryckligen “utveckling sedan start” (eller annan vald tidsperiod) där siffran i kronor står.
Toppen tack tack ![]()
Hej,
Tack för svar. Inser jag missuppfattade kring kronor… där ser jag bara ökningen exklusive mina insättningar. Stämmer , tack!
Men skulle vilja kunna se ökningen exklusive mina insättningar även i procent för att kunna jämföra med andra sparformer. Eller är det så här man brukar redovisa i procent?
mvh, Emanuelle
Det handlar inte om att inte vara nöjd utan om att försöka förstå och ta informerade beslut om min ekonomi. Tycker kommentaren är raljerande och tråkig, tänker att detta forumet kan bättre än att ge sådana kommentarer till de som ännu inte förstår lika mycket som en själv.
Det är i TWR procent vilket är räknat exklusive insättningar/uttag. Vilket gör procenten direkt jämförbar med index och andra fonder.
Så procenten de redovisar är det du efterfrågar och det är så man brukar räkna (branschstandard).
Ok toppen! Då snurrade jag till det onödigt
. Tack för svar. Jag får läsa på lite om detta med TWR procent så jag förstår det bättre. Men tack!
Det var lite på skämt och inget illa menat . Ibland svarar man lite bara så där utan att tänka hur folk tolkar det. Men jag vet att folk brukar ta mycket här på fullaste allvar då kan det bli lite fel. Annars när det gäller Lysa brukar de vara riktigt duktiga på att svara själva om man ställer frågor direkt till de. På forumet kan folk svara lite efter dagsformen.
@EricaBA