Förvirrad investerare

Hej på er alla!

Jag orkar inte med mig själv och och mitt velande så nu ställer jag frågan här.
Jag har sparande på Avanza (LF global, Avanza zero och plus alla bolag) men även sparande på Lysa. Är det verkligen bra att ha sparandet så “spretigt” eller är det bättre att satsa på ett av dessa konton? Och är det onödigt med både Avanza zero och Plus alla bolag?

Hälsningar från en velande sparare :slightly_smiling_face:

1 gillning

Tycker generellt att det du beskriver ser ok ut. Är nog vaken för- eller nackdel att det är spretigt. Jag har gjort ngt liknande men hamnat nu i allt fondspar finns hos Lysa, men buffert på Avanza där jag byter buffertspar till den med bäst ränta om det ändrar sig (Collector resp Klarna)

Det du kan fundera på är vad i din “sparar-personlighet” som gjort att du har det som du har det nu. Hur ska du bäst skydda ditt sparande från din egen kanske otåliga klåfingrighet så att du inte petar runt i det hela tiden?

1 gillning

Du har redan fått bra svar från Rimma på frågorna men på just den här frågan så är svaret ja, det är onödigt. Plus investerar i hela svenska börsen inkl de bolag som ingår i Zero. Jag hade bara behållt Plus av dessa.

1 gillning

Tror det är ett problem att jag är för nyfiken och går in och är klåfingrig i sparandet. Tack för svar :slightly_smiling_face:

1 gillning

Har varit inne på det spåret, tack för svaret :slightly_smiling_face:

1 gillning