Fråga till en tävlingskock med egen restaurang som hänger i communityn?

Det här är ju väldigt spännande, ser fram emot avsnitt!

Min fråga kanske inte rör ekonomi så mycket, men finns viss relation till rikedom i livet. Jag har aldrig varit stor i maten men gillar mat, både att laga och att äta. Framför allt i lite lyxigare miljö med fin mat. Men jag har aldrig vågat mig på fine dining, avsmakningsmeny osv. Dricker inte alkohol generellt heller.

Har detta till trots en dröm om att få fira nåt och då besöka den här typen av restauranger. Så min fråga är väl så här: Är man välkommen även man inte är en storätare, även om man inte dricker vin och vad händer om man ogillar (bläckfisk, ja jag kollar på dig) vissa saker som kanske serveras?

Utöver det sjukt inspirerande med personer som startar sitt eget och följer sina drömmar!

3 gillningar

Har han någon “skämmig” mat han kan få cravings efter ibland?

Tänkte t.ex på en annan kock jag hörde vars absoluta favoritmat som han verkligen längtade till ibland, men skämdes över, var pulvermos och fiskpinnar.

3 gillningar

Vilka tre saker ska man satsa på att ha riktigt bra i köket, undantaget knivar, om man är en glad amatörkock? (ex stekpanna, termometer, en bra ugn osv.)

Vilka tre saker ska man satsa på att bli bättre på för att komma till nästa steg som en glad amatörkock?

3 gillningar

Om man som gäst inte är nöjd, vill restaurangägaren/kocken veta det då? Eller ska man vara ”artig” o inte säga något? Här går åsikterna isär i bekantskapskretsen.

4 gillningar

Hur göra man för att få ihop familjeliv med att jobba så pass mycket kvällar och helger. Tänker att man kan få tid med barn på vardagar och så, men partnern är kanske oftast ledig på helgerna.

1 gillning