Hej! Mitt första inlägg här, jag har smygläst ganska länge. Likt alla här inne är jag väldigt intresserad av ekonomi och sparande så ni känns som rätt gäng att bolla lite.
Maken dog för 1,5 år sen så jag har omställningspension och utbetalningar från hans tjänstepension. Så i dagsläget har jag det rätt gott ställt och kan spara förhållandevis mycket varje månad. Men problemet jag funderar på är när dessa utbetalningar upphör.
Just nu jobbar jag som personlig assistent, men jag har insett att det inte kommer räcka lönemässigt den dagen utbetalningarna upphör. Jag behöver helt enkelt ett bättre betalt jobb.
Jag drev jordbruk med min avlidna make och har egentligen ingen utbildning att luta mig på som kan vara av värde. Det finns inga andra jordbruk inom rimligt avstånd att jobba på heller.
Mitt största intresse är djur och natur. Kan en hel del om djur och skog men det är inte backat av en utbildning.
Sökt ett jobb som virkesköpare, men utan utbildning är jag nog borträknad även om jag personligen tror att jag skulle kunna bli riktigt bra på det. Det vanliga är väl att man är jägmästare eller skogsmästare för att få det jobbet. Men jag hoppas såklart.
Har alla chanser i världen att utbilda mig kommande år och då gärna på distans pga att jag har barn och bor i en inlandskommun i Norrland. Jag är 34 år.
Hur skulle ni göra? Någon med ett vettigt tips eller resonemang?
Jag vill INTE ligga på fattiggränsen om 3,5 år