Frilansfinans: Orimligt lågt börsvärde på detta bolag?

Ja eller nej är kortare än ett undvikande svar på en direkt fråga.

Det spelar ingen roll om du nu mot förmodan skulle jobba där. Det är bara för transparensens skull, lite kinkigt med sådant nu för tiden.

1 gillning

Möjligen, men för att svara på frågan så vi har redigt ut den också. Nej - jag jobbar inte åt FF.

Jag jobbar inom industrin

2 gillningar

Nej det är inte vad folk tror. Sättet du skriver på (som anonym användare) låter lite som du på något sätt marknadsför eller jobbar för bolaget.

Det är därför folk frågar. För transparensens skull.

1 gillning

Jaha, att jag är anonym kan jag svara på - det är för att jag trivs bäst att ha de så på sociala medier. Kan dessvärre inte svara på varför jag skriver som jag gör

Det många med mig är vaksam på är om det finns någon KOPPPLING TILL att man har “NÅGOT ATT VINNA PÅ” att man försöker driva en tes om att t ex ett bolag är felaktigt värderat på marknaden. T ex att man redan äger aktierna och försöker “prata upp värdet på de” för att sen kunna sälja sina aktierna till högre pris.

Då handlar det egentligen INTE BARA OM MAN JOBBAR DÄR, utan det är ofta i en bredare aspekt man tänker på utan att man formellt behöver vara anställd av företaget även om det naturligtvis är det mest uppenbara klavertrampet. Och JA det har definitivt hänt både här och på andra ställen/forum/social medier.

Sen är det självklart roligt att man söker input på aktier/bolag man fundera på och vill diskutera värderingen omkring det. Så absolut inget konstigt i det, kör på! Men här var det nog skrivningen som “orimligt lågt börsvärde” ihop med ett anonymt användarnamn ihop med att inget svara gavs då frågan dök upp första gången som fick åtminstone min varningslampa att tändas.

1 gillning

Hela tråden osar tyvärr av smygreklam. Speciellt efter FB bilderna.

Ligger nog mer bakom än bara nyfikenhet om värdering. Men att behöva ta till smygreklam taktik på ett ekonomiforum lär ha motsatt effekt mot den som önskades.

Om det nu är försök till smygreklam. Det kan bara TS veta.

1 gillning

Jag förstår hur det kan uppfattas, men min avsikt var inte att göra reklam. Jag äger aktier i bolaget, vilket jag också är öppen med, men mitt syfte med inlägget var att diskutera värderingen.

Anledningen till att jag lyfte frågan är att jag upplever värderingen som låg i förhållande till försäljningen av gigger under 2024. Jag tycker också att kundnöjdhet är en viktig faktor att väga in vid en sådan bedömning.

Om det uppfattades som smygreklam så ber jag om ursäkt – det var inte min intention.

1 gillning

Använder faktiskt inte FB. Har ett konto som endast skapades för att släktingarna tvingade mig för att se bilder på deras barn :person_facepalming:

Vet inte vilket år jag senast var inne på kontot. Har dock Messenger, då jag har ett uppdrag där det är enda tjänsten nästan alla har konto hos och vi då kan köra några chatter där. Har försökt komma ifrån det, men vi hittar inget alternativ som funkar med den konstellationen av folk.

Jag har gett dig min åsikt, mer än så lär jag inte grotta ner mig i :laughing:

1 gillning

Har ni provat supersms? De brukar vi köra med inom industrin :slight_smile:

Ja nä, jag vill inte tvinga dig eller någon annan för den delen att behöva djupdyka I frilans - men jag tycker ändå att siffrorna är väldigt intressanta, stora förbättringar för varje år på en växande marknad i alla nyckeltal, jag själv vill gärna hitta sånna här aktier tidigt för att slippa komma in på topparna - men förstår om många vill se proof of concept innan de grottar ner sig ett bolag.