I dag kostar svenska inrikesfrimärken 18 kr. Den 1 januari 2025 kommer samma frimärken kosta 22 kr. Någon som satsar?
Gick in 2021 och köpte på mig 100st för 12kr/st.
Så ca 83% avkastning på 3år.
Jag köper begagnade, ostämplade lotter om 100 st Sverigefrimärken på Tradera. Ca 600 kr.
Problemet är bara att du som privatperson inte kan sälja frimärken för marknadspriset. För att någon ska vilja köpa frimärken av en privatperson (med riskerna det involverar) behöver ditt pris förmodligen vara halva marknadspriset. Du behöver också hitta någon som behöver många frimärken, t.ex. nu inför jul.
Nån som behöver en frimärkskarta för att ha hemma för framtida behov kommer ju inte leta på tradera eller blocket precis.
Det låter som att du köper de ogummerade, korrekt? Det är en chansning isf och posten är inte skyldiga att leverera dessa brev.
Jag har X antal rullar inrikesmärken från innan pandemin och utöver det köpte jag nyligen en frimärkssamling med postfriska för 12400 och betalade 4000.
Vem har sagt jag måste sälja dem? Vinsten är lika stor även om jag förbrukar dem själv jämfört med att köpa nya efterhand.
Menar du valörlösa inrikesmärken så gäller de som inrikesmärken idag också.
Menar du rabattfrimärken beror det på årgång, men de äldre gäller som de gjorde en gång.
Menar du de med valör så gäller de enligt valören på dem, så har man t ex trekronors behöver man sex stycken till ett vanligt brev idag.
Japp, därav min fråga om gummeringen. Det verkar dumsnålt att köpa ogummerade när gummerade är billiga de också.
Ogummerade frimärken är återvunna genom att försiktigt ta bort dem från skickade postförsändelser med vattenånga.