Det är ju lite svårt att svara på men du vet kanske svaret?
Däremot kan det ju uppfattas som lite skyt när man säger man har en bostadsrätt, som man bor helt själv i som är värd minst 5 miljoner och att man lyckas spara 15.000 varje månad
Det var alltså ditt inlägg " Spara utan mål - när är det dags att trappa ner" som avsågs här, inget annat.
Välkommen till trollerifabriken
Föreslår en nypa Flashback, eller Reddit och du kommer upptäcka att RT innehåller mest helgon.
Där kan en bild på makaroner och falukorv få 1000 likes och det föregås djupa diskussioner om det är ok att klippa upp ett litet hål i smörpaketet för att smörkniven kan sticka ut
Precis, det är väl inte så konstigt att någon som inte innan intresserat sig för ekonomi först börjar intressera sig för investeringar när det börjar finnas pengar att investera.
Nej, det är inte ok. Man klipper såklart i locket.
Det fattar jag, men det var ju bra att inlägget kom i den här tråden om seriösheten på vissa trådar
Jag var dock helt seriös om frågan om smörpaket.
Tror det nog diskuteras lika mycket skillnaden mellan smör och margarin och när respektive produkt ska användas. Internet är bra, men ibland är det nog bäst att lämna datorn och göra något annat istället
Att det ibland blir diskussion och ibland pannkaka är sant. Samtidigt lär man sig med tiden vilka ämnen som kan tänkas funka och vilka som är mer av högoddsare.
Om det skulle finnas några fonder eller andra tillgångar som det fanns ”något nytt” att säga om så vore det här en icke-fråga. Problemet är att det i princip inte gör det. Alla frågor och alla svar i den här kategorin är identiska. Allt är ett evigt ältande av exakt samma fråga.
Det finns många ställen som är kloaker och jag är helt enig att FB tillhör den kategorin, huruvida man ska besöka den, eller andra ställen är ju helt upp till en själv.
Har inte satt min fot där på decenier
Det var inte min avsikt. Jag kan, utan skryt i åtanke nämna att vara höginkomsttagare i medelåldern utan barn är bekymmersfritt - men nödvändigtvis inget jag rekommenderar andra…
Haha - på FB skämtas det ibland om att alla verkar ha en riktig flashbackdase. Motsvarigheten på RT är sannolikt att vara 23 år, studerande och ha sparat ihop ynka 3,7 MSEK
Ändå bra nyanserat att skryta på ett anonymt forum under alias. Jag inser att en del brer på men att bara hitta på grejer för att man sitter och drömmer känns rätt meningslöst. Och dessutom helt meningslöst att störa dig på.
Jag kommer att återkomma i höst och be lite om er hjälp då jag har en tanke kring en liten omorganisation i forumet. Jag upplever nämligen exakt samma problem som ni. @Jacke78 försöker hjälpa mig med en informationsstruktur, men jag inser att jag är lite som att valla en katt.
Så jag vill egentligen mest ge en headsup om att problemet är noterat, det kommer att åtgärdas under hösten, men jag vet inte riktigt hur än.
Jag tycker det räcker om dessa trådar flyttas till rätt kategori. Då kan de som inte vill se dem dölja den kategorin.
Dvs
renodlad kategori enbart för dessa trådar
se till att de hamnar där
Då slipper vi massa pinnade trådar som alla tvingas se hela tiden (vilket jag tycker är störigare) och nya användare slipper drunkna i inläggen i en jättetråd på 10000 inlägg där allas frågor och svar är huller om buller.
Jag hatar pinnade supertrådar, besöker dem inte, svarar inte i dem (dvs hjälper ingen).
Vi får se var vi landar, men jag lutar ut någon kurerad kategori / tråd / meny / guide eller liknande.
Sedan tror jag också att man ska skära limpan på fler håll typ, t.ex. “fas i livet”, eller “skifte i livet” eller liknande. Jag gjorde en ansats på det för något år sedan men orkade inte riktigt dra det i mål.