Ja det håller jag verkligen med om. Men det är väldigt god stämning här idag.
Sen vet man ju inte hur framtiden ser ut, kan ju uppstå konflikter efter man gått in som delägare. Man blir ju låst då det inte bara är att säga upp sig och dra.
Ja det håller jag verkligen med om. Men det är väldigt god stämning här idag.
Sen vet man ju inte hur framtiden ser ut, kan ju uppstå konflikter efter man gått in som delägare. Man blir ju låst då det inte bara är att säga upp sig och dra.
Likt många skrivit tidigare, så länge det inte finns någon hund begraven tycker jag 400k låter rimligt. Om det är ett bolag du gillar och personer du trivs med är det enligt mig inget att tveka på. En förlust på 400k kan förstås svida men uppsidan är teoretiskt sett oändlig och möjligheten att bygga något som också skapar ekonomiskt värde för en själv är för mig värt mycket.
Jag skulle dock fästa stor vikt vid hur den delägaren som har 52 procent är som person. När en part eller ett kluster av ägare har egen majoritet kan det skapa obalans. Se också till att ha tydliga arbetsroller och -fördelningar mellan er delägare så det går att separera aktieägarrollen och arbetstagarrollen.
Aktieägaravtal i all ära. Men ska man arbeta med människor dagligen krävs det mer än avtal för att relationen ska fungera.