Går det att få belöning hos Avanza med hjälp av rekryterings/aktie/fondlänk(ar) eller liknande?

Hej! Jag har en handfull eller så med frågor som jag verkligen skulle vilja ha svar på och dem rör eventuell belöning hos Avanza. Hoppas att någon vet svaret på dessa frågor och skulle kunna hjälpa till att besvara så mycket som möjligt, det vore enormt snällt.

Det jag undrar är vilka sorts belöningar som går att få hos hos Avanza med eventuella rekryterings/ny kund/aktie/fondlänk(ar) eller liknande eller? Beror storleken på eventuella belöningar på storleken på aktie/fond köpen eller hur fungerar detta? Hur gör man och vad bör jag tänka på för att inte “glömma” något och missa belöning hos Avanza?

Då jag vill hjälpa min mamma att börja investera (med hjälp av en fullmakt) är jag nu rädd för att jag kan ha missat eventuell belöning hos Avanza som skulle ge mig och/eller min mamma belöning om jag hade t.ex. rekryterat henne som ny kund med hjälp av en länk t.ex. om det finns något sådant system och även kanske få belöning om det går att länka specifika aktie/fondköp om man sedan gör ett sådant aktie/fond köp på det andra kontot? (? har ingen aning om vad som gäller, men vill gärna veta därför kommer detta bli ett långt inlägg då det är ganska mycket jag har att skriva). Eller om det finns någon form av rabattlänkar som man kan dela för att få belöning (ser nämligen att det “bäddas in” Avanza-länkar automatiskt på detta forum exempelvis, vilket får mig undra om man få belöning varje gång man handlar aktier/fonder så länge man köper via länken (eller hur fungerar det? - kan alla dela sådana belöningslänkar till Avanza eller hur går det till?) för att få någon typ av belöning hos Avanza.

Någon här som vet förresten om jag måste ta bort hennes konto på Avanza helt och hållet och sedan “bjuda in” henne igen med hjälp av en rekryteringslänk eller vad som nu gäller för att få så mycket belöning som möjligt. Dock verkar detta omständligt för då behöver jag återigen fylla i allt som krävs för att få fullmakten att gälla, men det kanske det är värt?

Kan dela länkar aktie/fondlänkar från Avanza och få någon sorts belöning om t.ex. jag handlar någon aktie/fond och sedan kan dela denna länken med min mamma och så kanske både kan få någon sorts belöning om vi köper mycket liknande aktier/fonder eller spelar detta någon roll alls? T.ex. om jag är intresserad av att köpa en aktie/fond och sedan planerar att köpa samma aktie/fond åt min mamma med hjälp av fullmakten, går det att göra så och på så sätt få belöningar hos Avanza och spara pengar/ha råd mer mer aktier/fonder?

Tror ni förresten att det kan vara värt att ta kontakt med Avanza för att slippa behöva ta bort hennes konto (det är ett helt tomt konto just nu då jag inte hunnit hjälpa henne med att komma igång ännu) hos Avanza för att sedan bli ny medlem igen om det går att göra så, om jag nu missat någon bra välkomstbelöning/bra erbjudande där det krävs att man blir ny kund via en rekryteringslänk eller liknande för att maximera ev. belöning/gratispengar? Kanske är det värt att ta kontakt med kundtjänst på Avanza för att slippa behöva hålla på och krångla och börja om från början när det gäller fullmakt osv?

Såg nu också att det finns följande erbjudande finns på Avanza (är det det enda erbjudandet man kan få som ny kund eller går det att även rekrytera med hjälp av specifik länk, förlåt om jag upprepar mig?): “Därför får du som ännu inte kommit över 50 000 kr i sparande hos oss tillbaka alla (ja, alla!) fondavgifter.” Någon här som har koll på om detta gäller för min mammas konto som registreras med hennes egna separata personnummer om jag själv har mer än 50 000 kr på mitt egna konto själv där jag sköter inköpen från via fullmakt? Tror hon kan få detta då det vi kommer att ha räknas nog som två separata konton, bara det att jag kan sköta hennes inköp, insättningar och uttag med hjälp av fullmakten via mitt konto.

Hoppas någon här vet vad som gäller när det gäller alla typer av belöningar hos Avanza som skulle kunna vara aktuella i mitt fall som vill börja investera för mamma (med start från 0 kr) och också fortsätta mitt eget race (och ofta vill nog köpa liknande aktier/fonder som jag köper till min mamma), och om det är något annat man bör tänka på för att få så mycket belöning som möjligt; det är svårt att för mig att hitta svar på dessa frågor. Finns det någon här som vet hur det ligger till med belöning hos Avanza och som har använt sig av detta och han komma med tips på hur man får ut mest av detta utan att råka missa något? Jag ber om ursäkt för ett väldigt långt, repetitiv och mycket rörigt inlägg med en massa frågor. Vill dock starta denna tråden innan jag lägger mig och sover, haha :slight_smile: Hoppas att det går att förstå vad jag undrar :wink:

Inga.

Avanza har +2 miljoner kunder i Sverige. De behöver inte ge ut provision, de klarar sig bra :slight_smile:

Det är ett starterbjudande som gäller alla nya kunder.

Hon kommer ha ett eget konto, så länge det kontot har mindre än 50 000 kr gäller dealen.

3 gillningar

Tack för svar! :slight_smile: Det var synd om det är så det är. Men vad är det för partner/annonslänk som man ibland ser inbäddad på diverse privatkonomibloggar och även på detta forumet? Det måste väl betyda att t.ex. Rikatillsammans får någon sorts belöning hos Avanza om jag följer Avanza-länken som syns ovan i ditt inlägg (och som det finns två av i mitt inlägg här) och genomför ett köp där/blir ny kund genom den? Eller måste man vara en väldigt framgångsrik bloggare osv för att kunna bli “partner” och ta del av detta? Nyfiken då jag alltid undrat detta.

Jag skall ta reda på om hon har det där starterbjudandet på 50 000 kr, annars testar jag att ta kontakt med Avanza och fixa det åt henne utan att behöva radera kontot och göra ett nytt konto för att få ta del av den dealen.

Ordet du söker är affiliatelänkar och ja det finns för avanza(både här och på petruskos blogg bl.a. Har ingen aning vilken provision bloggar får dock. Du kan ju värva din mor till refunder annars och i sin tur använda refunder till att starta nytt konto på Levler(avanza konkurrent) och få några hundralappar. Tror Savr även har inbjudan där man får lite cashback om man värvar någon. Just avanza och nordnet har inget mer än gratis courtage och fondavgifter under 50k vad jag vet

2 gillningar

När jag hade utbildningar inom privatekonomi och instagram/facebook inom ämnet, så var jag affiliate för Avanza. Man måste bli godkänd och kan nog inte bli det som privatperson utan du måste ha en hemsida eller liknande att hänvisa att du ska används länkarna på. Nu var det några år sen jag gjorde detta men då har jag för mig att jag fick ca 150 kr innan skatt för varje person som signade upp sig på avanza.
Således så är det inga pengar att “krångla” över gällande att ta bort din mammas konto för att sen skaffa konto igen via en länk.
Att man skulle kunna få betalt varje gång någon köper aktier har jag aldrog hört talas om.