Garderob vid lägenhetsförsäljning

Hej! Har nyss renoverat lägenhet och i slutet av renovering fick behov av större boende. Nu kommer frågan. Ska vi sätta nån garderob före försäljningen ( som vi lämnar i lgh) eller inte? Det finns ingen garderob nu, bara en liten inbyggd 50 cm skåp. Vi har byråar som förvaring och mindre skåp för barnkläder, annars allt är packat i förråd pga renoveringen. För min del känns det fel att köpa nåt för att nya ägare kanske vill ha hela rum som garderob, eller vill ha den i ett annat rum ( det är en 4a), tycker inte om var val osv. Min man säger att det måste vara nån klädskåp. Vad skulle ni göra? Tack!

1 gillning

Det finns nog inget extravärde i att köpa en garderob och ställa in. Det finns inget lagkrav att det ska finnas just en garderob någonstans heller.

Däremot kan man gott style:a och då kanske en garderob hade varit bra att ställa in, de måste dock inte “stanna kvar” till nästa ägare.

1 gillning

Hämta är inget alternativ, har inte behov av den i nya bostad.
Min tänke att det är bättre lägga de pengar för att styla, jag tror att det är viktigare än klädskåp.

1 gillning

Garderob är hyfsat lätt och billigt för nya ägaren att köpa själv, om den vill ha en. Så jag skulle skippat att skaffa en.

Jag ställde ner min garderob i förrådet det första jag gjorde i min nuvarande lägenhet. Finns bättre lösningar idag.

1 gillning

Det är absolut inget krav att ha garderober. Skriv bara in det i beskrivningen/prospektet så har du ryggen fri och köparen vet vad som gäller. Jag ville inte lämna kvar min hatthylla, men det räknas som sådant som ska finnas kvar vid försäljning - om man inte gör på ovanstående sätt.

Rummet ser mindre ut med garderob

Vår stylist rekommenderade att ta bort en 2x2,36m garderob som var den enda förvaringen när vi skulle sälja. Hon tyckte den förminskade rummet. Sagt och gjort, vi sålde garderoben och hade allt på vinden. Det gick bra vid försäljning :slightly_smiling_face:

1 gillning