Tips inför försäljning av en bostadsrätt?

Hej!
Jag ska sälja en bostadsrätt i Stockholm från ett dödsbo och behöver lite tips.

• tips på bra och prisvärda mäklare?
  • tips även på företag som kan rensa bostaden? Det är en 5:a på 122kvm. De som tidigare bodde där är 40talister och har bott där i ca 40 år så det är ganska mycket att rensa.
  • är det värt med homestyling? Är ju ganska omodern inredning.
  • något annat och tänka på?

Jag är tacksam för alla tips!!

1 gillning

Boka snabbt tid med tre mäklare som du känner för/fått tips på för en förutsättningslös visning och diskussion.

Ta innan mötet fram en komplett frågelista med allt du behöver veta, tror du behöver veta och glömt att du behöver veta ( :slight_smile: ) som du går igenom men de olika mäklarna.

Avsluta med frågan - Är det något som jag borde frågat om men missat?

Sedan har du en bra kännedom och vad som du skall, bör och kan göras i just ditt fall och kanske även en bra uppfattning vem du vill ge uppdraget till.

I ditt fall är det ett dödsbo och då kan det vara viktigt att man reder ut vem som säljer tex dödsboet eller någon som tillskiftats bostadsrätten. Men detta har mäklaren örnkoll på.

Lycka till …

2 gillningar

Bouppteckningen måste vara klar och registrerad hos skatteverket.

2 gillningar

Kolla gärna detta avsnitt:

1 gillning

Har inga belägg för detta annat än mina egna observationer, men jag skulle säga nej. Du kommer inte kunna lura någon att lägenheten är något den inte är. Om den istället bara är tömd och städad innan fotograferingen så attraherar du de som kan tänka sig att helrenovera hela rasket (gissar att det är vad som behövs). De är (eller var, innan räntorna höjdes) ofta villiga att buda upp mycket från det lägre utgångspriset.

Ett tips i så fall kan vara att se till så ritningen i annonsen är bra och rättvisande, med mått och väderstreck utritat. Ibland använder mäklaren bara den ritning de fått från BRF:en, och den kan behöva fräschas upp.

1 gillning