Bostadsmäklare i Linköping och andra frågor

Det börjar snart bli dags att sälja mina föräldrars bostadsrätt och jag tänkte försöka avlasta dem lite i processen. Är väldigt tacksam om någon kan rekommendera en mäklare i Linköping som de har haft positiv erfarenhet av.

Sedan undrar jag lite hur värt det är med homestaging. Gissar på att det är bättre än att visa upp en tom lägenhet men frågan är om det är marginell/signifikant skillnad. Hur tänker ni kring det?
Någon som har en hum om vad ett rimligt pris skulle vara för att styla en lägenhet på runt 80 kvadrat?

Står lägenheten tom alltså? Inga möbler?

Den är halvtom just nu kan man väl säga, så inte riktigt något alternativ att ställa ut i nuvarande skick. Planen är därför att tömma och måla om någon vägg plus lite annat småputs, därefter välja mellan att använda staging eller inte.

En tom lägenhet är svårsåld, men om det finns möbler idag så är det nog billigare att ni piffar lite själva. Homestyling skulle kosta 30t kr i Göteborg där jag bor. Jag lade istället 10t kr på fräscha textilier, blommor och någon möbel på Jysk/Ikea. De sista 20t kr kan man ha till något roligare.

1 gillning

Jag köpte min lgh efter en visning (omöblerad). Eller det var två visningar varav de hade städat ordentligt inför andra visningen. Var som två olika lägenheter i intryck och känsla. Mitt tips är alltså att det är fräscht och välstädat i lägenheten. Det kan räcka långt och är en billig insats.

Jag kan varmt rekommendera Einar Johansson i Linköping, vi anlitade honom för lägenhetsförsäljning kring 2020. Proffsig och engagerad.

Mitt tips är att boka tid med tre mäklare från olika firmor till bostaden som ska säljas, sätta sig ner och diskutera hur de gör affären, vad ingår i arvodet, vad ska de ha för att sälja bostaden och vilket intryck får du/ni av personen?

Jag har bokat in tre mäklare vid försäljning av tre olika lägenheter genom åren och det är värt tiden och energin. Lycka till.

1 gillning

Jag tar för givet att man städar så det är skinande rent inför visning, men kanske inte alla som gör?

1 gillning

Intressant, har frågat runt lite i min bekantskapskret och du är den tredje personen som rekommenderar just honom, det bådar gott! Har även fått Darya hos LF rekommenderad av flera och om jag förstått det rätt har han haft just Einar som någon form av mentor.

Hade tänkt kontakta flera stycken och tre olika känns rätt lagom, precis som du säger.

1 gillning