Global riktning vi gissar

Rå amatör som man är men med tidigare tur så sänker jag nu hävstången ett tag. Med tro att jag ser ett mönster:)

1 gillning

Det skulle vara intressant att höra mer om vilket mönster du tycker dig se.

2 gillningar

Nejdå bara början, mera mera :rocket:

Ett tydligt mönster som jag ser är att någon valt att dra 4 röda lodräta sträck från och med 2023 men av någon anledning inte dessförinnan.

2 gillningar

Ja, ränder är väl ett klassiskt mönster?!

:rofl:

3 gillningar

Jag ser ett mönster att människor tycker om att hitta mönster i slumpmässig data.

3 gillningar

Vår hjärna är byggd för att se mönster, verkliga eller ej.

En gång för 30 år sen såg jag en kille med röd keps mobba en annan kille I skolans bibliotek. Enda sen dess ogillar jag folk i röd keps.

Kändes irrationellt tills Maga kom.

13 gillningar

Får se om några månader om det blir pajas kepps eller krona :grinning_face_with_smiling_eyes:

I vilket fall är alla tår i marknaden dock till bara 1,0 i häv.

1 gillning

:flexed_biceps: kör bara kör

Jag tolkar detta som att fortsatt uppgång väntar!

9 gillningar

Nice. Kan du se något om euro jackpott också i sumpen :joy:

1 gillning

Låter sunt. :+1:

Moccamaster, ser jag. Vissa har visst redan vunnit spelet.

4 gillningar

1,0 i häv är lagom. Dvs noll.

Jag tycker den intressanta, generella, lärdomen här är “vi vet aldrig” men ändå så måste vi ta något beslut (in eller ut) baserat på sparhorisont och preferenser.

Grafen visar, trots kort tidshorisont, att vi alla haft chansen att tänka “är detta toppen??? nu är det högt värderat, skall jag gå ur ite och säkra innan det faller?” och att hittills har svaret varit: “Nej” (lite beroende på horizont)

Personligen har jag under denna tid ställt om från tillväxt till “jag har tillräckligt och går i pension nu” så jag har gått ur med kanske 30%, pga ändrat sparhorizont men man kan inte både äta kakan (säkra) och ha kvar den (investera) så jag får släppa FOMOn…

2 gillningar