Gör livet rikare under 2025 med RikaTillsammans-programmet

Ett rikt liv är unikt för varje person. För vissa är det att jobba mindre, resa mer, ha mer tid för familjen eller kanske gå i pension tidigt (FIRE). Oavsett vad det är för just dig, är RikaTillsammans-programmet en genväg att nå det snabbare och enklare. :heart:

Med hjälp av programmet vågade vi ta beslutet att byta vår vardag idag mot den som vi förut såg framför först oss om fem eller tio år.
– Stefan, deltagare 2023

Om du inte känner mig sedan tidigare, så hej! Jag heter Jan Bolmeson och har sedan 2008 drivit RikaTillsammans med min fru Caroline. Under dessa år har jag folkbildat, coachat, poddat och föreläst för tiotusentals personer om privatekonomi och rikedom bortom pengar.

Till skillnad från många utbildningar var syfte är att lära ut saker är RikaTillsammans-programmet snarare en kurs där vi fokuserar på att göra saker i riktning mot ett rikt liv. Du får alla guldkornen, du får hjälp att undvika vanliga misstag men framförallt får du konkreta och beprövade uppgifter med syfte att göra just ditt liv rikare.

Det är fokuset på att just “göra” som gör att programmet fungerar och fler än 9 av 10 säger att det har gett dem mer tid, mer pengar och eller mer energi. Eftersom fokus ligger på att göra ditt eget liv rikare, varierar resultaten stort, något nedanstående citat vittnar om.

“Jag har skaffat mig järnkoll med ekonomiska livsplanen vilket gett mig ett lugn och öppnat upp för fler möjligheter. Jag har även insett att jag kommer ha ”för mycket” pengar i framtiden vilket möjliggör att jag kan spendera i nuet med gott samvete :slightly_smiling_face:
– Matilda, deltagare 2023

Sagt upp mig och pluggar jätteroligt!
– Deltagare 2023

Jag är inte rädd för ekonomin längre. Jag vågar vara delaktig i den mer och inte bara sticka huvudet i sanden.
– Robie, deltagare 2023

Många deltagare vittnar om att de har fått mer energi i kombination med ett större lugn, mindre stress och mer trygghet. Eftersom du gör programmet tillsammans med din partner, en vän eller någon annan är det många som också säger att det fördjupat deras relation. Egentligen inget konstigt eftersom ni pratar om saker som är viktiga för er på riktigt.

För oss var Livskompassen nästan det bästa i utbildningen då den hjälpte oss att synka oss och fördjupa vår relation.
– Par som deltog 2023

Vi insåg att vi idag är mer ett väloljat logistikteam som rattar vardagen och barnen än man och hustru. Det har vi tagit tag i nu.
– Par som deltar 2024

Sedan 1 september jobbar jag 80%!! Känns overkligt lyxigt, upplägget är ledig varannan måndag och varannan fredag, vilket ju ger en fyra dagars helg varannan vecka. Kan inte tro att det är sant. Vi har två pojkar 18 år och 16 år…snart utflugna…så vill verkligen prioritera att ha det så luftigt som möjligt med tid & energi för att laga goda middagar, övningsköra, dagsljus, träning osv Jihoo!
– Maria, 2024-deltagare

Efter gått programmet har vi blivit öppnare mot varandra. Vi har fått ett gemensamt språk för att prata om pengar och värderingar. Helt plötsligt har det blivit roligt att prata om de sakerna!
– Lennart

Programmet är en perfekt kickoff för 2025, ett värdefullt depåstopp mitt i livet och en möjlighet att prioritera det som är viktigt men inte akut. Kombinationen av de konkreta uppgifterna och samtalen som följer gör att vi nästan kan garantera att livet kommer att kännas rikare efteråt. Något som våra tidigare ca 400 deltagare kan bekräfta.

Rent praktiskt gör du antingen programmet digitalt med en Zoom-träff i månaden eller så träffas vi i Malmö / Stockholm och gör den tillsammans under en helg. Mer info kommer lite senare, så tycker du att det låter spännande, gör en förutsättningslös intresseanmälan nedan. :slightly_smiling_face:

Hoppas att vi ses!
Jan och Caroline

Programmet går först 2025, därför kan du bara göra en intresseanmälan än så länge. Fyll i dina uppgifter nedan eller via denna länk.

PS. Om du vill ha ännu mer information om programmet, fortsätt läs nedan. :sunglasses:

2 gillningar

Vem passar programmet för?

Det tidigare deltagare haft gemensamt är att de har velat en eller flera av nedanstående saker. Du kanske också vill:

• träffa och hänga med likasinnade
  • Sätta guldkant på vardagen utan ångest.
  • Räkna på att gå ner i arbetstid eller tidig pension
  • få ett lugn i att du har koll på det du behöver ha koll på ekonomiskt
  • göra något kul med din partner, en vän eller familjemedlem

Jag är stolt över att har fått med min sambo – största steget till att fixa gemensamt ekonomi och livsplanering har varit programmet. :slightly_smiling_face:
– Nils

RikaTillsammans-programmets fyra delar

Programmets värde ligger i de cirka 20 konkreta övningarna, fördelade på fyra områden, som du gör utifrån ditt eget liv, dina siffror och det som är viktigt för just dig.

Del 1. Livskompassen: vad är viktigt på riktigt?

Du börjar med att skapa din egen Livskompass. Den är ett konkret verktyg för att navigera i livets frågor, från sparande till karriär, och ger insikt i varför livet ibland känns tomt eller helt fantastiskt. Livskompassen är enligt mig den pusselbit som ofta saknas hos de flesta, inkl. traditionell finansiell rådgivning.

Jag är stolt över att värderingövningarna ledde till ett byte av jobb.
– Åsa

“Livshjulet ligger alltid i bakhuvudet. Hela detta året har jag försökt att träffa och umgås mer med familj och vänner.”
– Johanna

Tack vare programmet bjöd jag mina föräldrar på en drömresa.
– Johan

Del 2. Var står du i det ekonomiska landskapet?

När kompassen är på plats är det dags att identifiera var man står i det ekonomiska landskapet. Genom att skaffa dig full koll på dina inkomster, utgifter, tillgångar och skulder får du ett lugn och en möjlighet att välja rätt väg.

Vi har bättre ekonomi än vad jag trodde. Mkt som är i ordning och reda.
– Evvi

Jag är inte rädd för ekonomin längre. Jag vågar vara delaktig i den mer och inte bara sticka huvudet i sanden.
– Robie

Jag har blivit bättre på att spendera utan att ha dåligt samvete. T.ex. om jag är på restaurang så tar jag nu i större utsträckning det jag är sugen på istället för det som känns bäst ekonomiskt. Det ger mig en känsla av lättnad.
– Veronica

Del 3. Din ekonomiska livsplan till din 100-års dag

När du vet riktningen och nuläget är det dags att skapa din ekonomiska livsplan. Vårt egenutvecklade verktyg hjälper dig med svar på på viktiga frågor som:

• När kan jag välja att jobba mindre eller gå i pension?
  • Har jag råd med att … ? [resa mer, gå ner på deltid, köpa x?]
  • Sparar jag tillräckligt eller bör jag öka / minska sparandet?
  • Hur kommer min ekonomi se ut när jag är ___ år gammal?
  • När blir jag ekonomiskt fri och kan göra en FIRE? (om det är ett mål)

För många har livsplanen varit livsförändrande. Vissa har gått ner i arbetstid, slutat jobba eller börjat unna sig mer – och verkligen gjort sina liv rikare både nu och i framtiden.

Tack för att jag fick göra Livsplanen. Det gör att jag känner mig trygg i att pengarna inte kommer att ta slut. Bara den insikten gör hela programmet värt.
– Mona, deltagare 2024

Jag är stolt över att vi äntligen börjat diskutera och planera ekonomi och livsplaner mer långsiktigt tillsammans.
– Eva och Martin

Fått en idé om mitt ideala liv efter pension och skulle det inte hålla , så finns det billigare alternativ. Det känns tryggt!
– Deltagare 2023

Del 4. Hygienfaktorer alla borde ha koll på

I programmet går vi igenom viktiga hygienfaktorer som alla borde ha koll på, som din försäkringssituation och vad som händer med dina nära om något skulle hända dig. Det är viktiga men ofta bortglömda frågor som sällan känns akuta.

“Det ska synas i kontoutdraget vad jag gillar i livet – i mitt fall dans! Här köps dansskor, danskläder och bokas kurser vitt och brett. Läger!”
– Deltagare 2023

Jag är stolt över insikten att jag behöver bejaka mitt äventyrliga jag och att jag inte behöver maxa mitt sparande.
– Tommy

Jag har skaffat mig järnkoll med ekonomiska livsplanen vilket gett mig ett lugn och öppnat upp för fler möjligheter.
Deltagare 2023

“Jag fick en ökad förståelse för mina värderingar och att det nu därför känns mer okej att lägga pengar på områden som jag tidigare kunde tycka är onödiga.”
Clara

Vanliga frågor

1. Behövs det några förkunskapskrav?

Nej, det behövs inte. Tvärtom kommer faktiskt första delen av programmet handla om Livskompassen och rikedom bortom pengar. Det som behövs kunnas inom ekonomi kommer vi gå genom.

2. Måste man ha mycket pengar för att gå programmet?

Nej. Vi kommer att fokusera mycket på planen utifrån dina förutsättningar. Så det handlar inte om att ”mest pengar vinner” utan det handlar om räkna fram mängden pengar man behöver i förhållande till sin plan och det livet man önskar.

3. Ingår finansiell rådgivning / investeringstips?

Fokuset i programmet ligger inte på att du ska bli en bättre investerare. Det mesta du behöver veta finns beskrivet i forumet i “Börja spara och investera”. Det finns ingen anledning att betala oss eller någon annan för den kunskapen. Med det sagt så är det absolut en hygienfaktor att ha ett bra sparande och det är något du kommer få se över i utbildningen.

4. Vad händer om man missar ett tillfälle?

Det gör inget. De digitala träffarna är bara till för att introducera nästa övning och reflektera på den föregående. Dessutom spelas dessa tillfällen in, så det är inga problem att ta igen dem.

5. Vilka är de andra som går programmet?

Den vanligaste deltagaren är en person i 35-55 års åldern (även om vi har både yngre ochäldre) som bor i en storstad, har barn och är mitt i livet.

6. Måste jag dela med mig av min ekonomi till andra?

Nej, du arbetar med din ekonomi på egen hand. Du delar bara med dig av det som du tycker känns okej.

7. Vad är nytt eller annorlunda från podden / bloggen?

Om du har följt oss i alla år, läst allt innehåll så kommer du självklart känna igen en del av innehållet. Skillnaden blir nu att det blir i form av uppgifter, dialog (istället podcast-monolog) och en röd tråd med ett specifikt mål samt uppföljning. Min upplevelse av tusentals coaching timmar är att ansvarigheten med programmet gör en enorm skillnad jämfört med podden/bloggen :slightly_smiling_face:

8. Vad kostar programmet?

Vi återkommer med prisinfo inom kort, vi avvaktar fortfarande pris för hotellen. Men räkna i storleksordningen ca 1.100 kr per månad i 12 månader för det digitala programmet. Priset på live-eventet kommer bli något högre då det ska inkludera lunch, middag och sådant till självkostnadspris. OBS! Notera att priset inkluderar deltagande för dig och en person till. För dig som är privatperson är priset inkl. moms och det är exkl. moms om du vill vi ska fakturera ditt företag.

Har du en fråga, skriv en kommentar eller hör av dig via mejl till hej@rikatillsammans.se.

Du förtjänar ett rikt liv!

RikaTillsammans-programmet är min vision för att knyta samman allt jag lärt ut under åren. Pengar är viktiga, men de är bara en av många resurser. Vi lever ofta i tron att “mer pengar är bättre”, men tänk om det inte är hela sanningen? Vi glömmer ibland att vår tid, hälsa, energi och relationer är minst lika viktiga - och ofta betydligt mer begränsade.

Tänk om vi istället borde fokusera på att maxa vår upplevelse av livet, snarare än att samla så mycket pengar som möjligt? För dig som läser detta är sannolikheten stor att problemet inte är att pengarna inte räcker till, utan att du kanske missar möjligheten att använda dem för att göra livet rikt. Dessutom är många av de viktigaste sakerna i livet faktiskt gratis. :wink:

Därför tycker jag att alla borde gå programmet, eller åtminstone göra övningarna. Vi har bara ett liv och en begränsad mängd livsenergi, och livet är för värdefullt för att det inte ska kännas rikt.

Du förtjänar att njuta av både framgång och de pengar du tjänar. Låt livet kännas lika bra som det faktiskt är, njut dig till framgång och ha glädje av pengarna som du tjänat, tjänar och sparar. :heart:

Programmet går först 2025, därför kan du bara göra en intresseanmälan än så länge. Fyll i dina uppgifter nedan eller via denna länk.

Villkor och annan viktig information

Visa det finstilta
  • De digitala eventen sker via Zoom, vanligtvis på kvällar. De spelas in så att du kan se dem i efterhand.
  • Ingen ångerrätt gäller enligt lagen om distansavtal för aktiviteter med fasta tidsramar. Du anmäler dig således till hela 12-månaders programmet eller hela helgutbildningen.
  • Du kan dela upp betalningen i 4 delar mot en administrationsavgift. Deltagande på helgen ska vara betalt till fullo i förväg.
  • Support via forum finns varje vardag, och de individuella mötena i PT-programmet är 60 minuter via Zoom, fördelade över året.
  • Individuella möten kring Spirecta hanteras av andra än Jan, är 30 minuter långa och sker digitalt via Zoom.
  • Vi förbehåller oss rätten att ställa in programmet vid för få deltagare, med full återbetalning som följd.
  • Antalet platser är begränsat framförallt på helg-eventen i Malmö och Göteborg samt antalet coach- och mentorsklienter jag kan ta mig an.
  • Förbehåller mig rätten att ställa in om vi mot förmodan skulle bli alldeles för få. Självklart får du i det fallet full återbetalning.

Frågor, återkom!

Hoppas att vi ses i programmet!
Jan och Caroline

PS. Tillbaka till överst på sidan.

2 gillningar

Reserverar detta inlägg för framtiden. :heart:

1 gillning

Nu när 2024 snart är slut :fireworks: är jag nyfiken på när det kommer info om RikaTillsammans-programmet för 2025?

2 gillningar