Inspiration till FIRE/livsutveckling

Vi är ett par i 30-årsåldern som jobbar på och sparar på utan egentligt målbild. RT sedan många år. Inget större fel med det men med nettoförmögenhet på ca 10m och vetskap om framtida arv känns det oansvarigt att inte mera utvärdera och ”välja om” olika aspekter i livet. Lite ”good is the enemy of great”-funderingar.

Det är inte så att hamsterhjulet är så hemskt men det är ju faktiskt möjligt att tänka annorlunda. Önskar inspiration, tankespjärn, bok- och podtips, hur får man drömmar att växa? etc.

Ursäkta lite 40-årskrisigt diffust inlägg och tack för inspel :slight_smile:

3 gillningar

En del tips som cirkulerar här är ju en tråd som denna,

Saker och ting är ju inte svarta eller vita utan 6 månader med att göra något annat kanske man kan kosta på sig?

2 gillningar

Tack, läst den ja. Jag är väldigt för sabbatsperioder från jobb. Har gjort det själv ett halvår, bland det bästa jag gjort.

Tanken med det jag skrev har mer med livsdesign att göra. Sökande till personlig utveckling, vem blir man om man kan välja att inte lönearbeta.

Varför skulle du bli någon annan ?
Identifierar du dig med din anställning ?

Ja och nej. Identifierar med med konventionen livet som anställd.

Med risk för lite egenreklam, om ni är upp till att jobba ikapp (ca 4-8 timmar) så skulle jag rekommendera RT-programmet:

Där pratar vi om exakt dessa frågor. :+1:

1 gillning