Gott nytt Är hoppas nÀsta Är blir lika bra, bÄde vad gÀller ekonomin och den tekniska utvecklingen
Gott nytt Är!
Tack för alla lÀrdomar.
GĂ€sterna Ă€r sjuka, sĂ„ vi fĂ„r Ă€ta den vegetariska menyn sjĂ€lva. (Ăr inte vegetarian till vardags sĂ„ dĂ€rför mĂ„ste jag pĂ„peka det )
Gott nytt Är pÄ dig frÄn det Bomesonska hemmet dÀr alla tjejerna sover - Àven de som skulle vara uppe. Ser fram emot att imorgon förklara för tvÄ av dem att det faktiskt inte gick att vÀcka dem.
Gott nytt Ă„r pĂ„ alla. Ă
rets första reklambanner Àr frÄn jula. Lirar ju bra med att spendera som man vill ha sin livstil. Köpa prylar och sedan frÄga de som kan om hjÀlp
Stekarn Bolmeson! Gott nytt Är. LÄt oss hoppas att vi alla fÄr ett fint Är och blir rikare, bÄde pÄ börsen, i erfarenheter, i lycka och minnen.
Min son verkade vid 2330, somnat om efter 5 min och sovit igenom allt efter det. Skönt för oss iaf
Jag var ju tvungen att pyssla ihop min kollograf efter midnatt. Men glömde ta skÀrmdump, sÄ fÄr fixa nÀr jag vaknat imorgon.
Gott nytt!
Har firat med slÀktbrÄk, köksstress med dÄlig stÀmning, stel middag som var jÀvla god (rödbetsbiffar, hasselback och pepparsÄs, glass osv till efterrÀtt), tröttat ut hunden sÄ gott det gÄtt, hatat alla som smÀller raketer utanför tolvslaget, klappat grÄtande sambo i deppigt sÀllskap som bara vill gÄ och lÀgga sig, vilket de gjorde 00:03. Jag Àr uppe med hunden och invÀntar sÀkert tillfÀlle för sista rastning.
Same procedure as every year haha!
2024 kommer bli jÀvla bra jag kÀnner det i knÀna!
Ser spÀnnande ut, behöver inspiration till nÀsta Är, vad Àr det?
Kanske Äberopa magsjuka som slÀktblockerare nÀsta nyÄr?
Eller klassikern? Nej, jag vill inte!
Gott nytt Är forumet!
Frun och jag somnade vid 23 (enbart ett glas rött att skylla pÄ) och missade fyrverkerierna frÄn vÄr nya lÀgenhet med utsikt.
Vi flyttade under 2023 till en lÀgenhet (3a) i samma hus som jag frÄgade om i denna trÄd.
Hasselbackspotatis med pankofriterad halloumi, en hemslungad aioli samt lite chili-grönkÄlschips och granatÀpple.
Gillades Àven av 8- och 11-Äringen!
Gott nytt Är allihopa! Vi Àr i Spanien sedan ett par dagar och hÀlsar pÄ en tidigare au pair som numera bor dÀr, sÄ Äret har börjat fint!
Vi gjorde fisktacos pÄ kummel med diverse egenlagade tillbehör, blev riktigt gott. PÄ tolvslaget var vi pÄ torget i byn. Lite annorlunda - inga raketer, men dÀremot delades det ut 12 vindruvor till alla samt lite cava, och sedan började bandet spela spanska schlagers. UngefÀr dÄ gick vi tillbaka .
Allt gott för 2024!
Hann du Àta en per klockklÀmtning dÄ, sÄ 2024 blir lyckosamt?
Gott nytt Är allihopa
Vi hade en lugn och fin afton med hummersoppa, oxfilé med pommes anna och till efterrÀtt cremé brulé.
Stort tack till Jan och Caroline samt till alla som bidrar till RT och detta fantastiska forum
Njae, vi var lite osÀkra pÄ hur vi skulle göra sÄ 2024 kan nog bli lite skakigt
DÄ skyller vi alla börsfall pÄ er.
LÄter inte som nÄt vidare firande⊠Hoppas pÄ bÀttre nyÄr nÀsta gÄng
Haha, nej. Behöver orka styra upp mer. Stora problemet Ă€r att vi Ă€r i en liten fjĂ€llstuga dĂ€r vi veganer Ă€r de vuxna i sĂ€llskapet som planerar, lagar, och inhandlar mat - men det Ă€r tvĂ„ köttisar som Ă€r mansbebisar och gnĂ€ller om att fĂ„ âriktig matâ - den ene frysta sibyllabiffar, den andre nĂ„got annat dött djur. Men om man vill Ă€ta tillsammans sĂ„ mĂ„ste vi planera hur och nĂ€r det skall lagas, för de tĂ€nker inte i förvĂ€g eller lyfter blicken frĂ„n datorn⊠LĂ€tt att se friktionen haha.
Nae, brukar bli lite tryckt stÀmning men i Är var det lite extra kryddigt haha.
SÄ nÀsta Är tror jag att jag planerar en meny, och passar inte den sÄ skiter jag i det. Orka slava för gnÀllisar.