Är nyår en högtid ni gillar?
Hur firar ni?
Nej inte direkt. Är ju bara nytt år. Rätt meningslöst att fira. Men brukar bli nåt schysst käk. Midsommar och Julen är bättre. ![]()
Blir med nära vänner och god mat och dryck
Titta på raketerna från fönstret ![]()
Meningslös dag egentligen, utöver att påminna om att man ska skriva nytt år i dokument etc. Men god mat, titta på raketerna som alla livsstilsinflationsgrannar bränner av och bubbel, det funkar för mig.
Viktigast är att dricka Champagne! Först billig Champagne och sedan dyrare Champagne!
Jag gör gärna tvärtom, och vid 12-slaget utomhus i minusgrader funkar det med billigt bubbel för syns skull.
Är man singel eller barnlös så skulle jag säga att nyår är fruktansvärt. Det var bara kul när man var liten och nu när man fått barn.
Så jag skulle rekommendera att resa bort om man är i den situationen. Försöka ignorera den helt. imo
Vi firar den med bekanta som också har barn.
I år tänker jag sitta själv hemma. Amatörernas afton lämnar jag åt amatörerna.
Altid firat med en finare meny i silver och fräschhetens tecken, druckit ett glas obligatorisk champagne runt 12slaget och sedan eventuellt tittat på de tråkiga raketerna.
I början med familj, därefter med större sällskap och mer fylla. Nu litet igen med familjen.
Men, nuförtiden handlar nyår mest om att göra hunden trött och hålla tummarna för att inga jävla idioter smäller före tolvslaget nära oss när vi måste rasta hunden. Och vi äter en enklare finare meny i samma anda som tidigare, sedan gömmer oss inomhus med fördragna gardiner och TV samt musik på hög volym för att dränka ut tolvslaget så mycket det går.
Ingen direkt rolig högtid nu, men annars gillar jag det riktigt mycket. Känns fint på något sätt.
Jag tycker att det är en högtid med höga förväntningar, som kvällen aldrig lever upp till. Har alltid tyckt rätt illa om nyår men istället älskat 1 januari. Nystart och allt det där.
I år blir det antingen inne i centrala Malmö eller hemma i huset. Barnen gillar ju när det är speciella dagar. Men känner igen mig i @janbolmesons önskemål om mer bus/lekfullhet. Måste livet vara såhär seriöst och ”tråkigt” efter 40? ![]()
Tänker samtidigt att det nog är många som tycker att nyår är jobbigt. Man borde egentligen anordna något oväntat, träffa nya personer och bara våga vara lite crazy ![]()
Blir bara middag och ut och kolla raketer vid tolv.
Håller med! Champagne först, gärna innan maten, allra godast då. Sen 99-kronors prosecco resten av kvällen.
Vi gjorde misstaget ett år och drack en riktigt fin Champagne tidigare på kvällen med resultatet att Champagnen vid tolvslaget inte smakade särskilt mycket trots att även den var en ganska bra Champagne. Mycket bättre att börja med en billigare Champagne oavsett vad experterna säger!
Om man dricker väldigt mycket alkohol under kvällen kan det kanske vara vettigt att dricka något billigt vid tolvslaget men inte annars, tycker jag.
På senare år har jag lagt mig innan tolvslaget. Allmänt uttråkad av de flesta högtider.
Jag är ingen person som är överförtjust i högtidsfirande. Jag går mer än gärna till jobbet, så även denna nyår! ![]()
Älskar nyår, en högtid då jag slipper släkten. Lagar en trerätters med mat som jag inte gjort förut, gärna något spännande från kockprogram jag blivit inspirerad av. Lite svårt att hitta på nytt dock, då jag lagat så i många år. Så jag står gärna 6 timmar i köket samtidigt som jag provsmakar vinet sedan gnäller jag över maten och mina misstag, tar en powernap mellan rätterna medan min sambo säger att jag är bättre kock än jag tycker och mina misstag är små och förlåtliga. Tittar på fyrverkerier genom fönstret.
Brukar också sammanfatta året och vad jag gjort samt några målsättningar ( ej löften ) för kommande år
I år kan du laga en Toast gubbröra, Laxpudding med skirat smör och avsluta med Tosca päron.
Har hund som fått smällare kastade på sig en gång så försöker trötta ut den och hoppas inte några egoistiska förvuxna barn skjuter raketer. Allt som nyår går ut på numera
Firar den inte alls faktiskt. Brukar gå och lägga mig långt innan tolvslaget. Väldigt skönt att slippa all hets kring det där.
Jag gillar nyår. Summering av ett år, och början på ett nytt. Tid för reflektion men också planering.
Firande med nära vänner, se på raketer vid 12 slaget med Herrljunga Cider från ICA i glasen.