Jag har kört förvaltat avtal på timpris via Jämtkraft nu några månader (jämtpriset)
Slår jag ut det på senaste halvåret så hade det varit 5000kr billigare för att köra Tibber än Jämtkraft.
Jämtkrafts prissättning med förvaltat avtal och timpris kan inte ens deras support förklara, så man vet inte alls vad kostnaden blir förrän man får fakturan. Inte direkt transparent.
Kört Tibber i ett år och sparat väldigt mycket på det. Var inne på att testa Greenly men drog, precis som andra skrivit, öronen åt mig pga strulet och de skumma tillägg som deras kunder råkat ut för. Vet inte om de har bättrat sig.
Om vi tillåter tråden att handla om elbolag generellt…
Jag tecknade idag nytt avtal och bytte från Eon (som är nätägare) till timpris med Vattenfall.
De kör kampanj i 12 månader utan månadsavgift och med 4,5 öre i rabatt på påslaget (ordinarie 6 öre).
Det fanns billigare på jämförelsesiterna, men dessa bolag har hamnat på en del varningslistor, så Vattenfall kändes tryggt.
Har Greenely och Eon appen numera.Köper El från Eon. Har bra koll på mina siffror och mitt hus. Några gånger när vi varit bortresta och temperaturen på ca 18 grader inne och förbrukningen skall vara stabil och till största delen komma från LL-värmepumparna och bara variera med yttertemperaturen och ev solinstrålning förutom kort peak till Vv beredaren en gång per dygn ca rapporterade Greenely en flera timmar lång orimlig ökning av förbrukningen till upp till 5kw i medeleffekt vilket är absurt mycket ett dygn då timförbrukningen borde varit knappa 2 kwh i snitt varje timme. Gav 30% extra påstådd förbrukning värsta dygnet. Eons motsvarande app rapporterade helt normala rimliga värden alla timmar. Greenely får sina data från Eon?. Även tidigare sett en ibland skumma siffror i Greenely appen innan jag skaffade Eon appen med siffror som inte verkade vettiga och inte alltid gick ihop avseende staplar och siffror eller när man summerade timmar,dagar,veckor. Mjukvarubuggar känns det som. Litar inte längre på Greenely siffrorna fullt ut och använder Eons app mer nu. Greenelys App har dock bättre presentation så jag hoppas dom fixar felen snart.
Jag använder Greenely och har timpris vattenfall
Funkar väldigt bra för mig att ha koll på priser etc.
Skiljer inte mycket i priset jag får från dom och vad vi betalar till vattenfall.
Men ett tips,årsavgiften går till 95% alltid att förhandla bort alla bolag
Jag har också fått konstiga värden ibland, men de har justerat till sig efter efter några timmar.
Blev riktigt nervös när vi var bortresta och förbrukning plötsligt gick upp kraftigt över ett helt dygn, och det ända jag kunde komma på var att en varmvattenledning spruckit och att varmvattenberedaren gick för fullt.
Var på väg att skicka in grannen och kolla efter läcka, men sen justerade siffrorna till sig till de förväntade igen.
Vi kör med Greenely pga att solcellsleverantören hade något samarbete som gav 25 öre extra första året på såld el. Men kommer att byta då året tar slut! JORDENS SÄMSTA kundtjänst!!
Testa något annat bolag!
Jag har haft Greenely i ett år, fick en bra deal på årsavgift och såld el. Gick tillbaka till eon nu som har lägre påslag elpriset. Slipper årsavgift och 10 öre plus på såld el. Greenelys app är ok men min värmepump är redan smart och smartladdningen till bilen fungerade inte nämnvärt bra.
Har använt greenely tidigare tills jag jämförde ed tibbers app och ser att greenely är betydligt mycket dyrare i jämförelse side by side mot nordpools utgångspris.
Nu har jag kört tibber I dem hårdaste månaderna och är nöjd i jämförelse.
Jag har precis noterat samma. Det står 10 öre högre elpris gentemot Tibber (när jag valt att lägga med skatter och avgifter på båda). Hur kan det gå till när det inte ska vara påslag?