Hej allihopa, tack för en bra blogg och ett aktivt forum med många intressanta diskussioner!
Handelsbanken Gl Småbolag Ind Cri A1 SEK har bytt jämförelseindex
från MSCI World Small Cap Select Global Norms and Criteria Index
till Solactive ISS ESG Screened Developed Markets Small Cap Index
indexet är återinvesterande, handlas i EUR(?)
Solactive är ingen indexleverantör som jag känner till sen innan, men det är ett tyskt företag som funnits sen 2007.
Har ni någon erfarenhet av Solactive? Jag känner mig skeptisk och ÄR den verkligen värd sin avgift på 0,68% långsiktigt? jag funderar på att hoppa av samtidigt som jag gärna vill ha exponering mot globala småbolag, (vill inte köra ETF.er pga courtagen och spreadarna då jag månadssparar)